A MasterCard Europe kártyatársaság kereskedők körében végzett kampánya is szerepet játszott abban, hogy a tavalyi év során a magyarországi bankkártya elfogadóhelyek száma 36%-kal nőtt , amely a jegybank 2003, 2004 é 2005-ben közölt 5,2%-os átlag növekedéséhez hasonlítva kiemelkedő eredmény.
Zdenek Houser, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős igazgatója elmondta: "A bankkártya kibocsátás és az elfogadás olyanok, mint a tyúk és a tojás. Az egyik nem létezhet a másik nélkül: ezért fontos, hogy ne csupán a kibocsátott bankkártyák-, de az elfogadóhelyek száma is gyarapodjon."
A vezető azt is elmondta, hogy hasonló fejlettségű és méretű országokban egy millió kártyabirtokosra átlagosan tízezer kereskedelmi elfogadóhely jut. Ugyanakkor a jegybank adatai szerint a 6,5 millió hazai kártyabirtokost jelenleg mindössze 27 000 kereskedelmi elfogadóhely szolgálja ki, amely a kívánatos szám csupán 41%-a.
A tavalyi évben megindult erőteljes növekedés részben a MasterCard személyes megkeresésen alapuló kampányának és a kártyatársaság külön erre a célra létrehozott www.kartyaelfogadas.hu weboldalának köszönhető.
Az elfogadókedv élénkülésében nagy szerepet játszott a hitelkártyák robbanásszerű növekedése is, melynek következtében a kredit termékeket használó kártyabirtokosok már a kereskedők számára is érzékelhető mértékben kezdtek hangot adni a bankkártyás fizetési lehetőség iránti igényüknek.
"A kereskedőket elsősorban a vásárlói panasz tudja meggyőzni arról, hogy szükség van kártyaelfogadásra üzletükben" - mondta el a MasterCard kereskedői kampányáért felelős vezetője, Gauder Milán. "A hitelkártya olyan termék, melynek használata elsősorban vásárláskor előnyös, hiszen a kártyabirtokos ezen a módon tudja igénybe venni a kamatmentes periódust. Ezért amennyiben a hitelkártya használója a plasztikkal nem tud közvetlenül - csak egy készpénzfelvételi tranzakció közbeiktatásával - fizetni, gyakran inkább eláll a vételi szándékától. Ez főként azoknak a kereskedőknek okozhat forgalomkiesést, ahol nagy szerephez jut az érzelmi alapú, "meglátom és megszeretem" típusú vásárlás" - véli Gauder Milán.
Kereskedői felmérés
A MasterCard számára az AOS Networking kutatócég végzett felmérést 2007. májusában "Elfogadók az elefántcsonttoronyban" címmel. A kutatás elsődleges célja az volt, hogy feltárja a magyarországi kereskedők fő motivációit és ellenérzéseit a bankkártya elfogadással kapcsolatban, és ilyen módon segítse az üzletág résztvevőit a POS hálózat további fejlesztésében.
JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 42 034 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 9,96%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 42 083 forintos törlesztőt (THM 10,01%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kutatásból kiderül, hogy a megkérdezett 1095 bankkártyát elfogadó kereskedő több mint a fele (53%) elsősorban a vásárlói igényre válaszolva vezette be a kártyaelfogadást. A kereskedők 98%-a egyáltalán nem bánta meg döntését és újra az elfogadás mellett tenné le a voksát.
A 821 bankkártyát még el nem fogadó kereskedők 16%-a napi szinten is észleli a kártyaelfogadás hiányából eredő üzletvesztést. Bevallásuk szerint a vásárlók 6%-a áll el vásárlási szándékától mikor azt tapasztalja, hogy nem lehetséges az üzletben bankkártyával fizetni.
Így nem meglepő, hogy a megkérdezett készpénzes kereskedők 57%-a tervezi a kártyaelfogadás bevezetését legkésőbb egy éven belül. A kereskedők helyesen ítélik meg a kártyás fizetés esetleges kockázatait, hiszen az összes
megkérdezett kevesebb, mint 0,5%-a mondta, hogy üzlete számára a kártyavisszaélések kockázatot jelenthetnek.
Mi alapján választanak a kereskedők elfogadó bankot? A MasterCard kutatásából kiderült, hogy a kereskedők elsősorban azt a bankot választják, amelytől a legkedvezőbb ajánlatot kapják (50%), a pénzintézet iránt táplált általános bizalom pedig a megkérdezettek 28%-ánál játszik elsődleges szerepet.
Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?
A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában
Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.
Az emberek egyre tudatosabban vásárolnak, sokkal jobban szeretnek olyan termékeket, szolgáltatásokat megvásárolni, amiknek tudják a mögöttes tartalmát.
- Mégsem lehet népszavazás a Fudan egyetemről – felülbírálta az Alkotmánybíróság a Kúriát
- Szijjártó Péter: Paks 2 üzembe helyezhető lesz 2030-ra
- Orosz közlés: már közel ezer ukrán katona adta meg magát az Azovsztalban
- Szakaszt nyert a Girón, szemen lőtte magát, aztán feladta a versenyt
- Nagy Márton: az euróbevezetés nem cél
- Felfüggesztettet kapott egy rendőrökre támadó Kossuth téri tüntető
Sustainable World 2022
Portfolio Digital Transformation 2022
Külföldi piacra lépés 2022


