7 °C Budapest

Jövő héten mutatják be a világ legdrágább reklámját!

Pénzcentrum
2009. január 24. 10:00

Az amerikai futballbajnokság döntője, a Super Bowl eddig is sok furcsa eseménnyel gazdagította már a világot, az idén viszont új dimenziók nyílhatnak meg a nézők előtt. És ez nem csupán hangzatos csacsogás: a félidőben ugyanis három dimenziós tévéadást láthatnak azok, akik felteszik a kétszínű szemüveget.

A Super Bowl már eddig is számtalan furcsaságot és rekordot halmozott fel az évtizedek folyamán. Statisztikák szerint a Hálaadás után az Egyesült Államokban a futballdöntő napján fogy a legtöbb élelmiszer. (Bizony, bizony, megelőzi még a karácsonyt is.) Az amerikai katonák pedig amikor csak tehették, elkerülték a harcot a Super Bowl napján, hogy TV-n vagy rádión követhessék a meccset. Idén az iraki fronton harcoló katonák például sört kapnak a döntőre, pedig arrafelé az első számú szabály volt eddig az alkoholtilalom, mivel a muszlim többségre nézve sértő lehet, hogyha az ott tartózkodó katonák isznak.

Évtizedek óta ez a legnézettebb tévéprogram. A rekordot az 1982-es Super Bowl tartja, melyet a háztartások 49,1 százaléka nézett. Abszolút értékben a tavalyi meccs a csúcstartó, 97,5 millió nézővel. Ezt mindössze egy műsornak sikerült megelőznie valaha is, de azt sosem találnák ki: 1983-ban a MASH sorozat záró epizódját látták a legtöbben az Egyesült Államokban - 106 millióan.

A PepsiCo SoBe Lifewaterjének reklámja, valamint az utána következő DreamWorks animációs film, a "Monsters vs. Aliens" egyaránt három dimenzióban lesz látható a február elsejei meccs félidejében. A reklám és a film létrehozása, a háromdimenziós szemüvegek disztribúciója, valamint a világ legdrágább reklámsávjának lefoglalása összességében minden bizonnyal felülmúlja majd a korábbi reklámok költségeit.

Bár a 60, illetve 90 másodperces kisfilm előállításának anyagi vonzatairól természetszerűleg (még) nem beszélnek a megrendelők, a többi költségről azért lehetnek elképzeléseink. A PepsiCo reklámjának díja valamivel 6 millió dollár alatt lehet (a hivatalos árfolyam 3 millió dollár 30 másodpercenként), a 90 másodperces DreamWorks-filmért pedig több, mint 8 millió dollár üti a markát az NBC-nek. Az ügyhöz közel állók számításai szerint pedig az egyszerű papírkeretes szemüvegek előállítási költsége az óriási mennyiség miatt eléri a 7 millió dollárt (a régi piros-kék szemüvegek sajnos a technológia fejlődése miatt nem használhatóak).

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A nem mindennapi esemény miatt a két cég semmit sem bízott a véletlenre. Ennek köszönhetően az NBC már hónapokkal ezelőtt elkezdte reklámozni a reklámokat, a Super Bowl másnapján pedig szintén 3D-ben fogja adni a csatorna a Chuck című sitcomjának aktuális epizódját.

Vissza a főoldalra!

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 19. 16:26
Megvan, mennyibe kerül majd az HBO Maxot, a discovery+ szolgáltatást és az Eurosportot egyesítő stre...
ChikansPlanet  |  2024. április 19. 12:49
A tornádók minden évben hatalmas pusztításokat végeznek szerte a világon, a tudósok pedig aggódva fi...
Holdblog  |  2024. április 19. 12:25
Megint immáron nyolcadik alkalommal mi lettünk Az Év Alapkezelője. Mellette a HOLD Részvény, a Deep...
Kiszámoló  |  2024. április 19. 10:08
Tavaly már mindenki temette Kínát és az új Japánnak hívták. Japán a második világháború után hatalma...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem