15 °C Budapest

Eltűnnek a reklámok? Nem lesz rá pénz!

Pénzcentrum
2008. január 29. 14:00

A reklámkiadások mindig alacsonyabbak, ha a gazdasági növekedés lassul. Miért lenne ez másképp most is? Amikor a Hyundai amerikai szárnya bejelentette, hogy minden valószínűség szerint mégsem fog hirdetni az amerikaifutball-bajnokság döntőjén (Super Bowl), a reklámcégek aggódni kezdtek.

A cégek a lassuló növekedés, vagy stagnálás esetén legelőször a marketing és reklámköltségeket nyirbálják meg. Most úgy tűnik, elkerülhetetlen a visszafogás a reklámkiadásokat illetően. Ráadásul a jelenlegi helyzet miatt sokan a 2009-es marketingre szánt összeget is megcsapolják, várhatóan még nagyobb mértékben mint a 2008-ast.

Egyes szakértők szerint a 2008-as év viszonylag jó lesz az amerikai gazdasági helyzet ellenére, mivel idén három esemény is lesz, ami megdobja majd a reklámkiadásokat. Az első az amerikai elnökválasztás, a második az olimpia, a harmadik pedig a foci EB. Ezek összességében több mint 1 százalékos növekedést is eredményezhetnek a hirdetésekre szánt összegekben. 2009 viszont "fájdalmas" lehet, mivel semmilyen nagy horderejű esemény nincs a porondon.

Bár azért vannak ellenvélemények is, ugyanis ha manapság egy cég növeli a reklámkiadásait, azt felelősséggel teszi, vagyis alaposan meggondolja, hogy mire ad ki pénzt. Vagyis a csökkentés nem lesz olyan mértékű, ugyanis nincsenek felesleges kiadások. Ráadásul az is a csökkenés ellen szül, hogy az utóbbi években a kiadások nagyobb mértékben nőttek mint a gazdaság, így nem feltétlen áll egyenes arányban a két dolog.

Bár az internetes hirdetések egyre nagyobb arány képviselnek egy cég reklám-portfóliójában, nem lehet ettől várni a kiutat. Ráadásul néhány iparág valószínűleg nagyobb költségcsökkentést fog végrehajtani a többieknél. Sok bank, amelyek már eddig is jelentős veszteségeket könyvelhettek el, már visszafogta a kiadásokat. A luxusautók piacán viszont kevésbé lesznek érintettek a cégek a speciális vevőkör miatt, így ott várhatóan a reklámköltségek sem fognak csökkenni...

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem