Milliárdokat költenek sportra: mi áll a háttérben?

Pénzcentrum
2007. október 16. 09:30

A sport szponzoráció nyújtotta lehetőséget szinte minden pénzügyi szektorban működő hazai vállalat kihasználja márkaismertségének növelésére, illetve társadalmi felelősségvállalásának hangsúlyozására. A szponzorált csapat, csapatok kiválasztásában azok nézettsége és eredményessége játszik szerepet - írja a Világgazdaság.

A biztosítási és banki szektorban is tevékeny ING tavaly 2006 októberében jelentette be, hogy hosszú távú, 3 éves megállapodást között a Forma-1-es Renault csapattal. Az ING saját bevallása szerint az általa nagyra értékelt professzionizmusa és szakmaisága miatt választotta a Renault, bár kétségtelen, hogy a döntésben szerepet játszott, hogy a csapatnak az elmúlt két esztendőben sikerült elhoznia a világbajnoki címet.

Az ING a 17 futam közül 14 esetében a pályákon is megjelenik, az idénynyitó ausztrál és a belga futamon pedig névadó szponzorként is szerepet vállal. A pénzügyi óriás a 850 millió néző elérésével szeretné kommunikálni ügyfelei és potenciális ügyfelei számára az általa kínált szolgáltatások sokrétűségét. A cég a 17 futamot rendező országból 15-ben jelen van.

Az ING a Forma-1 mellett a vízilabda sportágat választotta, a Magyar Vízilabdaszövetség fő támogatója. A magyar piacon működő pénzintézetek is hazai csapatokat és sportrendezvényeket választottak: így a Budapest Bank a magyar kézilabda válogatottat, az Erste vitorláscsapatokat, az MKB pedig a kajak-kenu sportág résztvevőit támogatja. Az OTP Bank több sportágban is felkarolt csapatokat, de szinte állandó szponzora a hazánkban rendezett sporteseményeknek is.

A sportoló, a csapat vagy a rendezvény kiválasztásánál egyértelműen fontos szerepet játszik az adott sportág, mellyel könnyen célozhatnak meg a pénzügyi szektor résztvevői különböző célcsoportokat. Az amerikai Forbes szerint a szponzorok általában az egész világon népszerű, a tehetősebb rétegeket megcélzó sportágakat választanak.

Ennek fényében már korántsem meglepő, hogy a Forbes rangsorában az első helyen Tiger Woods áll. A világelső golfozó a tavalyi évben csupán szponzorációból 87 millió dollárra tett szert. Az amerikai magazin a sportolókat a szponzoroktól származó jövedelmük alapján rangsorolta, úgy, hogy azt vették figyelembe, hogy az adott sportember a sportágban legjobban kereső 10 társa átlagánál mennyivel kap többet.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)


A csapatok márkaértékének megállapításánál a bevételeket vették figyelembe, de csupán azokat, melyeken a csapatnak nem kell osztoznia versenytársaival. Az első az angol Manchester United lett. A sportesemények között pedig az amerikai futball kupa döntője, a Super Bowl hozza a legmagasabb napi bevételt.

NEKED AJÁNLJUK
BÉT: nyugodt nap volt a tőzsdéken

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 400,76 pontos, 0,43 százalékos emelkedéssel, 94 132,71 ponton, történelmi csúcson zárt kedden.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. május 17. 00:33
A Riporterek Határok Nélkül (RSF) nevű nemzetközi sajtószervezet az Európai Bizottsághoz fordult a m...
Kasza Elliott-tal  |  2025. május 16. 18:04
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a he...
ChikansPlanet  |  2025. május 16. 11:10
A Dél-kaliforniai Egyetem új kezdeményezése Kalifornia állam közel 6,5 kilométernyi csatornarendszer...
Holdblog  |  2025. május 16. 09:46
A mai fiúk tényleg cukik (they are so cute!), minden érdekli őket, de valójában semmi se. Legkevésbé...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. május 16. 20:31
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem