23 °C Budapest

Milliárdokat költenek sportra: mi áll a háttérben?

Pénzcentrum
2007. október 16. 09:30

A sport szponzoráció nyújtotta lehetőséget szinte minden pénzügyi szektorban működő hazai vállalat kihasználja márkaismertségének növelésére, illetve társadalmi felelősségvállalásának hangsúlyozására. A szponzorált csapat, csapatok kiválasztásában azok nézettsége és eredményessége játszik szerepet - írja a Világgazdaság.

A biztosítási és banki szektorban is tevékeny ING tavaly 2006 októberében jelentette be, hogy hosszú távú, 3 éves megállapodást között a Forma-1-es Renault csapattal. Az ING saját bevallása szerint az általa nagyra értékelt professzionizmusa és szakmaisága miatt választotta a Renault, bár kétségtelen, hogy a döntésben szerepet játszott, hogy a csapatnak az elmúlt két esztendőben sikerült elhoznia a világbajnoki címet.

Az ING a 17 futam közül 14 esetében a pályákon is megjelenik, az idénynyitó ausztrál és a belga futamon pedig névadó szponzorként is szerepet vállal. A pénzügyi óriás a 850 millió néző elérésével szeretné kommunikálni ügyfelei és potenciális ügyfelei számára az általa kínált szolgáltatások sokrétűségét. A cég a 17 futamot rendező országból 15-ben jelen van.

Az ING a Forma-1 mellett a vízilabda sportágat választotta, a Magyar Vízilabdaszövetség fő támogatója. A magyar piacon működő pénzintézetek is hazai csapatokat és sportrendezvényeket választottak: így a Budapest Bank a magyar kézilabda válogatottat, az Erste vitorláscsapatokat, az MKB pedig a kajak-kenu sportág résztvevőit támogatja. Az OTP Bank több sportágban is felkarolt csapatokat, de szinte állandó szponzora a hazánkban rendezett sporteseményeknek is.

A sportoló, a csapat vagy a rendezvény kiválasztásánál egyértelműen fontos szerepet játszik az adott sportág, mellyel könnyen célozhatnak meg a pénzügyi szektor résztvevői különböző célcsoportokat. Az amerikai Forbes szerint a szponzorok általában az egész világon népszerű, a tehetősebb rétegeket megcélzó sportágakat választanak.

Ennek fényében már korántsem meglepő, hogy a Forbes rangsorában az első helyen Tiger Woods áll. A világelső golfozó a tavalyi évben csupán szponzorációból 87 millió dollárra tett szert. Az amerikai magazin a sportolókat a szponzoroktól származó jövedelmük alapján rangsorolta, úgy, hogy azt vették figyelembe, hogy az adott sportember a sportágban legjobban kereső 10 társa átlagánál mennyivel kap többet.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)


A csapatok márkaértékének megállapításánál a bevételeket vették figyelembe, de csupán azokat, melyeken a csapatnak nem kell osztoznia versenytársaival. Az első az angol Manchester United lett. A sportesemények között pedig az amerikai futball kupa döntője, a Super Bowl hozza a legmagasabb napi bevételt.

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. június 12. 16:26
A legnagyobb magyar újságíró szervezet, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége felháborodott hangvét...
Holdblog  |  2025. június 12. 08:29
Nagyon mélyről indult a török gazdaság, de legalább jó irányba halad. A mínuszos évek után újra a po...
iO Charts  |  2025. június 11. 11:02
Kezdeném egy felütéssel: az olajtermeléshez kapcsolódó vállalatok hatalmas bajban voltak 2020-ban a...
Kiszámoló  |  2025. június 10. 09:33
Találtam egy érdekes ábrát, hogy mennyibe kerül egy fogvatartott évente az Egyesült Államokban. Éves...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 12. csütörtök
Villó
24. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. június 12. 17:31