Az Európai Központi Bank októberi jelentése alapján egyértelműen azonosítható a monetáris pénzügyi intézmények háztartási, valamint nem pénzügyi vállalati (vállalkozások) hitelnyújtásának ciklikussága, igaz ez utóbbi jóval változékonyabb.
Az összeállítás elkészítésének oka, hogy az Európai Központi Bank most már 1980-ig visszamenőleg rendelkezik negyedéves adatokkal.
Ezen intézmények által a háztartásoknak (households) és a vállalkozásoknak (non-financial corporations) nyújtott hitelállomány éves növekedését az alábbi grafikon mutatja, amely alapján három fő ciklust azonosít a jelentés.

E ciklusok csúcsa a nyolcvanas és kilencvenes évek végén, valamint a 2000-es évek közepén található. A vállalkozások esetében még nem látszik világosan, hogy a jelenlegi ciklus elérte-e csúcsát.
Tisztán kivehető, hogy a két szektor hitelállományában a növekedési ütem változékonysága eltérő, a vállalkozásoknak nyújtott hitelek esetében ugyanis jóval nagyobb kilengések tapasztalhatóak, emellett észrevehető, hogy a háztartások hitelállományának növekedése általában hamarabb éri el a tetőpontot, mint a vállalkozásoké.
A jelentés szerint a vállalkozások esetében tapasztalható nagyobb volatilitás a külföldi tőke és az aggregált kereslet változékonyságára vezethető vissza. A vállalkozásoknak nyújtott hitelek legutóbbi ciklusa már majdnem elérte a nyolcvanas évek végének csúcsát, sőt a kilencvenes évek végi tetőpontját meg is haladta.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A növekvő hitelezési tevékenység természetesen nem maradt következmények nélkül, világosan kivehető a háztartások és a vállalkozások hiteleinek GDP-hez viszonyított arányának folyamatos emelkedése.
Igaz ez utóbbi szektorban ebben az esetben is érvényesül a nagyobb változékonyság, 2005-től kezdve a növekedés üteme meghaladja a háztartások esetében tapasztalhatót.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








