Tegnap adta közzé a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) az első számú vezetői körlevelét. A Felügyelet megelégelte, hogy a gépjármű-lízing piacának beszűkülésével a lízingcégek egyre nagyobb kockázatot vállalnak.
Nem tartja célszerűnek a PSZÁF az olyan szerződéseket, amelyek esetében az ügyfél az alacsony, esetleg nulla, vagy fiktív befizetés (roncsautó beszámítás) útján jelentős mértékben csökkenti a kezdő önrészt. A PSZÁF szakmailag elfogadható kockázatúnak a bruttó árra vetített legalább 20 százalékos, ténylegesen befizetett önrészt tartja.
Szintén helytelennek tartja a PSZÁF azt a gyakorlatot, hogy a szerződés futamideje jelentős mértékben meghaladja az autó szokásos értékcsökkenését. Új gépjárművek esetén a 6 évet meghaladó futamidejű konstrukciókat kockázatosnak tartja a PSZÁF, a 8 évet meghaladókat pedig indokolatlanul nagy kockázatúnak.
A körlevél felhívja a figyelmet arra, hogy a magasabb kockázatvállalás mellett egye pénzügyi intézmények kihasználják az ügyfelek pénzügyi ismeretek terén tapasztalható hiányosságait is, s így nyernek újabb ügyfeleket. Felhívja a figyelmet a PSZÁF arra is, hogy a deviza alapú finanszírozás elterjedésé mellett az ügyfelek nincsenek tisztában az ezzel kapcsolatos kockázatokkal. Ezért a PSZÁF megítélése szerint az eddigieknél részletesebb ügyféltájékoztatás szükséges.
Emellett a finanszírozó társaságoknak a szerződés megkötése előtt szükséges részletesen tájékoztatnia az ügyfeleket a szerződésre hatással bíró lehetőségekről, különösen a negatív hatású eseményekről. A PSZÁF alapesetnek azt az ügyletet tekinti, amelynél a gépjármű teljeskörű Casco biztosítással rendelkezik. Amennyiben ettől eltérő konstrukcióról van szó (például "no-Casco", vagyis hitelfedezeti biztosítási termékről) írásban külön tájékoztatni kell az ügyfelet, illetve szükséges a tudomásulvétel írásbeli visszaigazolása is.
A gépjárműveken elhelyezett hirdetés, ha nem a finanszírozó sajátja, figyelembevételét, mint a fizetési kötelezettség teljesítésének forrását, kizárólag az ebben rejlő kockázatokról való külön tájékoztatás esetében tartja a PSZÁF elfogadhatónak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Szintén fontosnak tartja a PSZÁF, hogy az egyes szolgáltatók a tisztességtelen magatartást tanusító ügynököket kiszűrje, és kizárja. Együttműködő ügyfelekkel szemben a PSZÁF nem tartja sem etikusnak, sem célszerűnek a kisebb fizetési problémákkal járó intézkedések önköltségét meghaladó mértékű áthárítását az ügyfelekre (telefonos, levélben történt felszólítás, egyéb "soft" behajtási intézkedések). Önmérsékletre int a PSZÁF az ügynöki jutalékok terén is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








