Ha azt hitted, már mindent láttál 2025-ben, ezt a videót egyszerűen nem hagyhatod ki!
Figyelem, ezt jó lesz tudni, mielőtt sajtot vásárolsz: az Aldi, a Penny, a Lidl és a Spar is érintett
Az elmúlt évek magas inflációja jelentős hatással volt a fogyasztói szokásokra; egyre többen választanak olcsóbb, sajátmárkás termékeket. Ez a trend különösen érezhető Magyarországon, ahol a legnagyobb kiskereskedelmi láncok is tapasztalják a vásárlók átállását a drágább, ismert márkákról a boltok saját márkáira - írta cikkében a Pénzcentrum. A lap a Spar, az Auchan, az Aldi, a Penny és a Lidl is megkérdezte a témában.
A sajátmárkás termékek részaránya a magyar boltokban évről évre növekszik. Nem véletlen az sem, hogy az elmúlt évek gazdasági hatásai sokkal inkább a nagymértékben sajátmárkákkal operáló diszkontok felé terelték a magyar vásárlókat. A boltok ráadásul azt is látják, hogy a kedvezőtlen gazdasági hatások miatt csökkent a nagybevásárlások száma, miközben nőtt a kisebb, jobban kontrolálható költések száma. Nem meglepetés tehát, hogy a sajátmárkák egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a hazai piacon, és már olyan boltoknál is óriási a hangsúly ezeken, amik klasszikusan nem diszkontláncok - írta cikkében a Pénzcentrum.
A sajátmárkás termékek reneszánsza miatt a lap megkereste a legnagyobb itthoni láncokat, ők hogyan látják ezt az időszakot; milyen vásárlási szokásváltozásokat tapasztalnak, és ami még fontosabb, a saját szortimentjükből mely termékek a vásárlók kedvencei.
Maczelka Márk, a Spar Magyarország kommunikációs vezetője a lapnak elmondta, hogy a saját márkás termékeink forgalmi részaránya évek óta folyamatosan növekvő tendenciát mutat.
Így volt ez 2022-ben és 2023-ban is. 2023-ban a forgalmi részarány 33,28% volt, amely közel 1,5 százalékpontos növekedés 2022-höz képest. Ennél még jelentősebb emelkedést mutatott ez az adat 2021-ről 2022-re. 2022-ben a forgalmi részaránya a saját márkás termékeknek ugyanis 31,82% volt, amely 2,5 százalékponttal volt több, mint a 2021-es azonos időszakra vonatkozó adat
- tette hozzá a szakember, aki elárulta azt is, hogy a saját márkás termékek forgalma 2023-ban 19,3%-kal nőtt, ám ez a szám részben az inflációnak volt köszönhető.
Ennél sokkal beszédesebb mutató az, hogy míg 2023-ban gyakorlatilag a teljes FMCG piac a mennyiségek tekintetében erős visszaesést mutatott, addig a saját márkáink mennyiségi eladása közel 4%-kal tudott a tavalyi évben nőni
– fogalmazott Maczelka Márk.
Megtudták azt is, hogy a saját márka összforgalomból márkacsaládra vetítve a SPAR márkatermékek teszik ki a legnagyobb forgalmi hányadot a szupermarketláncnál.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A sajátmárkás termékek kapcsán az Auchan is azzal kezdte beszámolóját, abszolút érzik, hogy a vásárlóik inkább a sajátmárkás termékek felé fordulnak, amelyek forgalma az utóbbi egy évben jelentősen megnőtt náluk.
Ennek a kedvező áron kívül az is az oka, hogy ezek a termékek rugalmasabban követik a változó vásárlói igényeket. A vevők pedig láthatják, hogy a kedvező ár mellett jó minőséget is kapnak, sőt, ezek a termékek már csak azért sem rosszabbak a nagy márkákénál, mert az áruházlánc a legnagyobb kincsét, a nevét adja hozzájuk
– fogalmaztak a termékekkel kapcsolatban.
A hiper azt is kiemelte, hogy vásárlóik sokkal árérzékenyebbek, fontosak számukra az akciók, a kiemelt ajánlatok.
Az Auchanban közel 7000 sajátmárkás termék található, 200 magyar gyártóval működnek együtt, és 2000 körüli a kifejezetten hazai, saját fejlesztésű termékeik. Ezeket a termékeket három kategóriába sorolják: az Auchan Tipp a legkedvezőbb árkategóriát jelöli, az Auchan Kedvenc a kiváló ár-érték arányú termékeket fedi le, az Auchan Collection pedig elsősorban a prémium minőségre helyezi a hangsúlyt.
A cikk folytatása a Pénzcentrumon olvasható!
Székesfehérváron tűnt fel a legendás Kossuth-díjas színésznő autója : nevetségesen olcsón most eladó
Igazi különlegesség bukkant fel Székesfehérváron: eladóvá vált Psota Irén egykori autója: egy Maruti Suzuki 800-as. 31 éves, 99 ezer kilométerrel, és még mindig talpon van.
Megvan, mikor újítják fel a leégett miskolctapolcai barlangfürdőt: a bővítés tervei is készen állnak
Aláírták a kivitelezői szerződést, így már valóban napok kérdése, hogy megkezdődjön a 2024 szeptemberében leégett Miskolctapolca Barlangfürdő helyreállítása.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








