Próbák és ünnepi készülődés – a Jászai Mari-díjas színész-rendezőnek most Szombathely lett a második otthona. A sűrű menetrend közepette még a karácsonyfa-beszerzést is itt intézte.
Bődületes sördrágulás vonult végig Magyarországon az év első hónapjában, a tavalyi év utolsó hónapjához képest. Ezzel pedig odáig jutott a magyarok kedvenc alkoholos italának drágulása, hogy éves szinten, 2023 januárjában messze nálunk drágult leginkább a folyékony kenyér az egész EU-ban. Olyannyira, hogy közel dupla annyival, mint a második legnagyobb drágulást produkáló Litvánoknál. Ráadásul, ha mindez nem lenne elég, a KSH éppen 2023 elején alakított át szinte teljesen a sörrel kapcsolatos adatgyűjtését, mivel a korábbit elavultnak mondták. A Pénzcentrum, most a legújabb és legfrissebb adatok alapján mutatta meg, mi történt valójában a hazai sörök áraival 2022-ben, és mekkora egyszeri, de gigászi emelésre ébredtek a fogyasztók az újévben.
Ahogy a portál írja, ugyan a magyar lakosság nem tartozik a világ legnagyobb sörfogyasztói közé, itthon is a legkedveltebb alkoholos italnak számít a sör. Olyannyira, hogy a KSH legutóbbi nagy kutatása szerint a hetente legalább egyszer ivó magyarok közül 63 százalékuk sörrel oltotta a szomját. Még úgyis, hogy az utóbbi években rendesen rájárt a rúd a hazai sörfogyásra. A koronavírus-világjárvány indulása ugyanis rendesen bedöntötte a belföldön értékesített sör mennyiségét.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének a legfrissebb, 2022-es évről szóló éves jelentéséből ezen felül kiderül az is, hogy a hazai vásárlók leginkább a közép kategória söreiből választanak maguknak. Ezek 55 százalékos aránnyal uralják a teljes belföldi értékesítést. Igen ám, csakhogy 2023 első hónapjában olyan történt, ami a hazai sörpiacon nem igen volt megfigyelhető hosszú ideje.
A lap összefoglalója szerint, egyik hónapról a másikra meglehetősen durva áremelést hajtottak végre a magyar boltok, ráadásul kivétel nélkül egyszerre. Ami a gyakorlatban odáig vezetett, hogy a legkelendőbb 280-300 forintos árú sörök egyszeriben 400 vagy annál is több forintba kerültek, és meg is ragadtak ezen a szinten.
Hogy mennyit drágultak a sörök? Mi áll a drágulás hátterében? Mire számíthatnak a magyar fogyasztók? A Pénzcentrum teljes cikkéből még többet megtudhatunk, ide kattintva.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








