Az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóság a legsúlyosabb, úgynevezett fekete dobozos figyelmeztetés elhelyezését fontolgatja a Covid–19 vakcinák dobozán.
Összeomolhat az új egészségügyi rendszer, a tűzzel játszanak? 90ezer embernek egy orvos marad
„Megkezdődik az új, egységes ügyeleti rendszer bevezetése, elsőként Hajdú-Bihar vármegyében, februártól” – jelentette be tegnap az Országos Mentőszolgálat (OMSZ). Hajdú-Biharban, ahol az új rendszerre való átállást tesztelték, már csak január végéig hosszabbították meg a tesztprogramot. Noha először más rendszert teszteltek, mint amit most bevezetnek majd, már márciustól jön a következő váltás, Győr-Moson-Sopron megyében, írja a Népszava.
Azt a hajdú-bihari próbaprogramot is átalakítják, amelyre az ügyeleti reformot alapozzák, még a háziorvosok sem tudják, néhány hét múlva mi lesz itt. A nyugati országrész háziorvosait már tájékoztatták a várható változásokról. Eszerint márciustól
a korábbi 14 ügyeleti pont helyett 7 járásközpontban lesz az OMSZ által működtetett ügyeleti központ „integrálva a háziorvosi ügyeleti rendelővel”.
Azaz itt várhatóan csak egy magas képzettségű egészségügyi szakember, úgynevezett nondoktor fogadja majd a segítségre szorulókat, és további hét helyen lesz elérhető délután négytől este tízig háziorvos. A mentőszolgálat ügyeleti pontján szolgálatot teljesítő szakemberek
receptet nem írhatnak, gyógyszerelésről pedig egyeztetniük kell az orvosi ügyeletet ellátó szakemberrel.
A tájékoztatón arról próbálták meggyőzni a nyugati országrész háziorvosait, hogy megoldható a feladat. Elhangzott, hogy a délutános, este tízig tartó megnyújtott háziorvosi rendelésen öt és este kilenc között várható a legnagyobb forgalom. Este tíz után az orvosi ügyeletet az OMSZ fogja ellátni, mivel éjjel főleg mentési feladatok vannak.
A lap által megkérdezett háziorvos számára nem volt túl megnyugtató a tájékoztatás. Körzetéhez 2800 ember tartozik, az ő nappali ellátásuk után kellene beülnie egy „meghosszabbított rendelésre”,
ahol több tízezer olyan ember tartozna hozzá, akiknek nem ismeri a kórelőzményét, gyakorlatilag akkor látja majd őket először. És adott beteg vagy emlékszik a saját ellátási eseményeire, vagy nem. Ez pedig óriási ellátásbiztonsági kockázat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A győr-soproni háziorvosi tájékoztatón az is elhangzott, hogy
- a szakorvosok hétköznap óránként 9 ezer, hétvégén 11 ezer forintot számlázhatnak.
- Az általános orvosoknak ugyanezért a munkáért hétköznap 7 ezer, a hétvégén óránként 9 ezer forintos díjazás jár.
- A magasan képzett úgynevezett (APN) szakemberek óradíja 5500 és 7500 forint,
- a mentőtisztek ugyanazon munkáért 5000 illetve 7000 forintot kaphatnak.
- A szakdolgozók óradíja 2900-3500 forint lehet.
Egy január elsejétől hatályos jogszabály alapján a kormányzat alaposan átszabja a háziorvosi ellátást, benne az alapellátási ügyeleti rendszert. Eszerint – Budapest kivételével – az OMSZ-ra bízná a feladat megszervezését.
A lakosság által most még elérhető ügyeleti pontok mintegy harmada megszűnik. A jövőben országosan 81 járásnak lenne összesen 102 ügyeleti központja. Lesz olyan járás ahol nem lesz ügyeleti pont.
Több megyében a mostani csaknem tucatnyi orvosi ügyeleti pontból legfeljebb 3-4 maradna. Ám ahol marad ilyen, ott az adott járás háziorvosai, saját asszisztenseikkel is fogadnák az ügyeleti helyszínen a betegeket. Eddig 40 ezer lakosra jutott egy orvos, ha a terv megvalósul, úgy a jövőben hétköznaponként 90 ezernek, hétvégén 60 ezernek lenne egy felső fokú végzettségű ellátója.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








