Az amerikai infláció látványos lassulása kedvező feltételeket teremt a Federal Reserve számára, miközben az Egyesült Államok gazdasági mutatói továbbra is stabil képet mutatnak.
Vége az akciós leárazásoknak? Félő, hogy eltűnnek a filléres kedvencek is a diszkontokból
Egy február elsején életbe lépő törvény szerint legkésőbb júniustól a nagyobb élelmiszerláncoknak a 48 óránál hosszabb minőségmegőrzési időtartammal forgalomba hozott termékeket legkésőbb 48 órával a lejárati dátum előtt át kell adniuk az Élelmiszermentő Központnak (ÉMK). Ez hatással lehet a diszkontok azon gyakorlatára, mely szerint a közelgő lejárati idejű élelmiszereket leértékelve kínálják vásárlóik számára. Az érintett cégek egyelőre vagy nem nyilatkoznak a témával kapcsolatban, vagy pedig nem tudják, hogy az új jogszabály milyen hatással lesz a szóban forgó leakciózási gyakorlatra.
Február elsején lép életbe az a decemberben villámgyorsan megszavazott, majd még karácsony előtt kihirdetett törvény, mely az évi 100 milliárd forintnál nagyobb nettó árbevételű élelmiszerláncok számára kötelezővé teszi, hogy a 48 óránál hosszabb minőségmegőrzési időtartammal forgalomba hozott termékeket legkésőbb 48 órával a lejárati dátum előtt átadják az Élelmiszermentő Központnak (ÉMK), hogy az továbbíthassa az így a birtokába kerülő élelmiszereket rászorulók számára – így csökkentve az élelmiszerhulladék-képződést - írta a Pénzcentrum.
Bár a jogszabály már február elsején életbe lép, a fenti passzust csak június elsejétől kell végrehajtani, mivel azt minden élelmiszerláncnak a saját élelmiszerhulladék-csökkentési terve szerint kell megtennie, mely tervet viszont csak 2022. május 31-ig kell benyújtani az ÉMK számára.
Felmerül ugyanakkor a kérdés, hogy mi lesz a diszkontok és más áruházak azon gyakorlatával, mely szerint egyes, hamarosan lejáró minőségmegőrzési dátummal rendelkező termékeiket olcsóbban, akár 30-50 százalékos kedvezménnyel árulják vásárlóik számára. Ezzel kapcsolatban a Pénzcentrum megkereste a Lidl-t, az Aldi-t, a Penny-t, a Tescót és a Spart.
A megkeresett láncok közül egyedül a Lidl, valamint a Spar reagáltak érdemben. A Spartól azt közölték, hogy:
a jelenlegi gyakorlat szerint a láncnál a szavatossági idő végéig a polcokon tartják az élelmiszereket, melyek közül azokat, amelyeket nem sikerül értékesíteni, a szavatossági idő lejárta után állatmenhelyeknek adományoznak, vagy biogázüzemben hasznosítanak.
A Lidl-től pedig azt írták, hogy kiemelten fontos számukra, hogy a lehető legkevesebb élelmiszer menjen kárba, ezért többek között a rendelési folyamatok optimalizálása, a hatékony logisztikai tervezés, valamint a szavatossági időt követő rendszer alkalmazása mellett
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
a közeli lejáratú termékeket akciós áron kínálja a vállalat.
Mindezeken túl a diszkontáruház-lánc együttműködik karitatív szervezetekkel is, annak érdekében hogy az értékesítésből kivont, de fogyasztásra alkalmas termékekkel a hátrányos helyzetű magyar családokat támogathassák.
A cikk folytatása a Pénzcentrumon olvasható!
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








