Virovácz Péterre való beszélgetésben nemcsak a 2025-ös év fő tanulságait vettük végig, hanem részletesen elemeztük a 2026-os kilátásokat is.
Versenyelőny a digitális fejlődés és a kis- és középvállalkozások (KKV szektor) számára is. A vállalkozók a jelen trendek szerint csak a mindennapi adminisztráció és a technikai komplexitás csökkentésével nyerhetnek időt, amihez nem árt releváns megoldásokat keresni. A Hello Biznisz szerdai, pécsi meetupján több választ is kaphattak a résztvevők a hatékonyabb munkavégzés, az aktuális digitális trendek vagy épp a versenyképesség javítása és a digitális trendek tudatosabb használata témákban. A témába vágó előadások és az inspiráló kerekasztal-beszélgetésen a HelloVidék is részt vett, amelynek segítségével nemcsak vállalatvezetők hasznos praktikáit és az üzletfejlesztés alapjait sajátíthattuk el, de az esemény workshop és networking részében értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodhattunk.
Bár a magyar kis- és középvállalkozások fele szerint nem fontos a digitalizáció, és mintegy 72 százaléka nem hajtott végre informatikai fejlesztést az elmúlt két évben a T-Systems Magyarország hazai kis- és középvállalkozásokra fókuszáló, reprezentatív kutatása szerint, a Hello Biznisz vidéki meetupjai ennél jóval árnyaltabb képet mutatnak. A szerdai, pécsi eseményre több mint ötvenen regisztráltak, elsősorban baranyai és megyeszékhelyen működő vállalkozók, de olyanok is, akik régóta dédelgetik magukban egy vállalkozás alapításának gondolatát. Ők is saját bőrükön tapasztalhatták, hogy a digitális fejlesztések komoly versenyelőnyt jelenthetnek.
A digitalizáció eltörli a főváros központúságot és a korábbiaknál jóval nagyobb teret enged a vidéki vállalkozásoknak. Megszünteti a távolságokat és a különbségeket, amire már most is egyre több példát láthatunk, akár itt Baranyában is. A jövőben emelkedik a mobil- és távmunka lehetősége, miközben egyre kisebb lehet a különbség a nagyok és a kicsik között
– mondta el a HelloVidék kérdésére Fejes Zoltán, a T-Systems kis- és középvállalati megoldásokért felelős vezérigazgató-helyettese.
A pécsihez hasonló találkozókon a vállalkozók választ kaptak a mindennapi adminisztráció és a technikai komplexitás csökkentésének lehetőségeire is. Megtudták, hogyan nyerhetnek időt vállalkozóként azzal, hogy releváns és praktikus megoldásokat kapnak. A mintegy nyolcszáz magyarországi kis- és középvállalkozások vezetőivel készített kutatás szerint a digitalizáció alacsony szintjére utal az is, hogy a kkv-k a számláikat még mindig nyomtatják és papír formájában iktatják, a teljesen papírmentes számlatárolás mindössze 7-8 százalékos.
A jövő trendje a papírmentes számlázás, ami egy bárhonnan és bármikor elérhető, költséghatékony és környezetbarát számlázó program. Ez a nap 24 órájában elérhető, könnyen kezelhető, követi a jogszabályokat, kétfaktoros beazonosítási belépő kóddal rendelkezik, tárolja a számlákat és nemzetközi számlázásra is használható. A Billzone.eu is a praktikus digitalizáció, a releváns megoldások és praktikus válaszok terméke, ami egyedi megoldásokat kínál
– tette hozzá a szakember.
A kutatás másik fontos megállapítása az, hogy a vállalatvezetők a digitalizációt az üzlet- és ügyfélszerzéshez képest sokadrangú kérdésnek tartják. Fontosság tekintetében emellett hátrasorolódik az ügyfélélmény javítása és a termékfejlesztés is. Csak minden negyedik vállalkozás költött az elmúlt egy évben informatikai fejlesztésre, a megkérdezett vezetők egyharmada szerint a felmerülő IT-problémákat elegendő utólag kezelni. A tapasztalatok szerint egyelőre óriási a szakadék a személyes és a szakmai használat között.
Azt látjuk, hogy a megoldásokat le kell egyszerűsíteni, de kell mellé a folyamatos segítség is, hogy mindig az egyedi problémamegoldás legyen a hangsúlyos. Fontos, hogy a kis- és középvállalkozások gazdasági súlya rendkívül jelentős a magyar gazdaságban, ezért digitális felkészültségük az egész ország gazdasági versenyképességére kihat. A kutatásból kirajzolódó képnek pedig egyértelműen az az üzenete, hogy aki hajlandó fejleszteni, az tényleg jelentős előnybe kerül versenytársaihoz képest
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
– hangsúlyozta Fejes Zoltán.
A pécsi rendezvényen elhangzott az is, hogy egyre több az úgynevezett digitális nomád, akik egyszerre dolgoznak és közben felfedezik a világot. A lehetőségek háza itt szinte kimeríthetetlen, hiszen a digitalizáció lehetővé teszi azt is, hogy a jövedelmünket online keressük meg, amihez már „csak” egy működőképes ötlet kell és az Internet segítségével már tesztelhető is a nagyvilágban. Többek között ehhez kapcsolódik egy új lehetőség is, amely az angol „laptop as a service” nevet kapta és megkezdte térhódítását már Magyarországon is. Ez lényegében arról szól, hogy a kezdő vállalkozó kap egy laptopot (a megfelelő licenszekkel és szolgáltatásokkal, biztosítással), ami egy extrém példával élve, három nap múlva akár bele is eshet a Balatonba (ha éppen ott támad kedve valakinek dolgozni), akkor is kaphat egy újat, meglesznek az adatai a felhőben és bosszúság vagy időkiesés nélkül folytathatja a megkezdett munkát.
A jövő vállalkozása mindenképpen egyedi lesz, hiszen a digitalizáció és a szolgáltatások fejlődése révén számtalan lehetőség áll majd a rendelkezésére. A különböző megoldásokból össze tud majd állítani egy, a tevékenységéhez illeszkedő halmazt, ami az ő napjára, az ő, saját vállalkozására lesz testre szabva
– zárta gondolatait kérdésünkre Fejes Zoltán.
A hazai kis- és középvállalkozások digitalizációs szintjét felmérő kvantitatív kutatás a már említettek mellett többek között rávilágított arra is, hogy online tárhellyel a vállalkozások mindössze 18 százaléka rendelkezik, céges honlapja jelenleg csak minden második vállalkozásnak van, jelentősek a különbségek szektoronként és a vállalkozások mérete szerint, alulértékelik az IT-veszélyeket, de optimisták iparáguk és vállalkozásuk fejlődését tekintve. A KSH jelentése szerint a Magyarországon működő vállalkozások több mint 99 százaléka kis- és középvállalkozás.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








