A GKI Gazdaságkutató Zrt. felmérése szerint decemberben érezhetően javultak az üzleti szektor és a fogyasztók kilátásai novemberhez képest.
A Coca-Cola fontolgatja a Costa Coffee eladását, amit 2018-ban 3,9 milliárd fontért vásároltak meg, ugyanakkor szakértők szerint ez nagy veszteség lehet a Coca-Colának, mivel a kávézóláncot most körülbelül 2 milliárd fontért lehet értékesíteni, számolt be a The Guardian.
Az amerikai üdítőital-gyártó már tárgyalásokat folytat potenciális vevőkkel a Costa Coffee eladásáról, és banki szakértőkkel dolgozik a brit kávézólánc jövőjének felülvizsgálatán.
A Coca-Cola vezérigazgatója, James Quincey nemrég befektetőknek elismerte, hogy a Costa "nem teljesített megfelelően" és "nem ott tart, ahol a befektetési hipotézis szempontjából szerették volna". Hozzátette, hogy a vállalat most átgondolja a kávé kategóriában való növekedés új lehetőségeit.
Piaci elemzők szerint a Costa eladása akár többmilliárd fontos veszteséget is jelenthet a Coca-Colának. Egy szakértő a Sky Newsnak nyilatkozva úgy vélte, hogy a lánc mindössze 2 milliárd fontot érhet, ami közel fele annak, amit a cég fizetett érte.
A jelentések szerint a Coca-Cola a Lazard befektetési bank segítségével vizsgálja a lehetőségeket és méri fel a potenciális vevők érdeklődését. Az előzetes ajánlatokat várhatóan kora ősszel nyújtják be, bár az üdítőital-gyártó dönthet úgy is, hogy nem folytatja az értékesítést.
A Costa több mint 2000 üzlettel rendelkezik az Egyesült Királyságban és közel 18 000 alkalmazottat foglalkoztat. A lánc a növekvő költségek mellett olyan prémium versenytársakkal is szembesül, mint a Pret a Manger és a Gail's.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A 2023-as pénzügyi évben a Costa 1,2 milliárd font forgalmat bonyolított, ami 9%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Ugyanakkor 9,6 millió font adózás előtti veszteséget jelentett, szemben az előző évi 245,9 millió fontos nyereséggel. A veszteséget az inflációs nyomással és egyes befektetések értékcsökkenésével magyarázták.
Az 1971-ben olasz testvérek által alapított Costát 1995-ben a Whitbread vásárolta meg 19 millió fontért, majd 2018-ban a Coca-Cola vette meg 3,9 milliárd fontért. Bár a Costa pénzügyi teljesítménye vegyes képet mutat, tavaly 85 millió font osztalékot fizetett tulajdonosának.
Címlapi kép: Jorge Zapata, MTI/MTVA
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








