Költségvetési csalási ügybe keveredett a neves sportolók tulajdonában lévő Champs Sziget Kft., amely a Margit-szigeti szabadtéri pubot üzemelteti.
Idén több mint 73 ezren kérték SMS-ben a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) szja-bevallási tervezetük postázását. Évről évre csökken az adóügyeiket papíralapon intézők száma, 2017-ben még 742 ezren választották az offline módot - közölte a NAV szerdán.
Az érintettek a napokban kapják meg szja-bevallási tervezetüket. A postai csomag tartalmaz egy rövid, személyre szabott tájékoztatót, az adóbevallási tervezetet, az 1+1 százalékos rendelkező nyilatkozatot (24EGYSZA) és egy válaszborítékot, amelyben ingyen vissza is küldhető a nyilatkozat. Kiemelték, hogy aki rendben találja a tervezetét: nincs visszajáró vagy befizetendő adója, annak nem kell feltétlenül visszaküldenie a dokumentumot, az május 20-i hatállyal automatikusan bevallássá válik.
Fontos azonban, hogy aki fel szeretné ajánlani adója 1+1 százalékát, az a civil szervezetnek szánt nyilatkozatát mindenképp küldje vissza. Az egyházit csak akkor szükséges, ha nincs korábban tett érvényes nyilatkozata vagy változtatni szeretne rajta. A vallási közösség vagy a Nemzeti Tehetség Program számára szóló nyilatkozatot ugyanis a NAV mindaddig automatikusan figyelembe veszi, amíg a felajánló újabb nyilatkozattal nem jelöl meg másik technikai számos kedvezményezettet vagy a korábbi nyilatkozatát nem vonja vissza.
Egyúttal arra is felhívták a figyelmet, hogy ha a postán kiküldött tervezet módosítására, kiegészítésére van szükség, azt a papíralapú tervezeten nem lehet elvégezni. Ebben az esetben a tervezet adatainak segítségével beadható egy önálló 24SZJA bevallás, de célszerű inkább az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP regisztrációt választani, amelyet követően az adatok már online is módosíthatók.
A tervezet postázását március 17-ig az elektronikus elérhetőséggel nem rendelkezők többféle módon (webűrlapon, telefonon, levélben vagy a NAV ügyfélszolgálatain) is kérhették, ezek közül idén is az SMS vezette a népszerűségi listát, a kérelmezők több mint 70 százaléka választotta ezt - ismertette közleményében az adóhivatal.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








