Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) a korábbi szigorú szabály helyett 3 százalékpontos toleranciasávot vezet be a devizaadósság arányára.
3 hónap alatt akkora összeget fizetett az állam csak kamatokért, amit egy átlag ember felfogni sem tud
Az államháztartás központi alrendszere 2554 milliárd forintos hiánnyal zárta 2024 első negyedévét, ami az éves hiánycél 62 százalékát teszi ki - közölte a Telex.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közleménye szerint az év első három hónapjában 9197 milliárd forint bevétel mellett 11751 milliárd forint kiadás keletkezett a központi költségvetésben.
A jelentős hiány kialakulásának fő okaként a tárca a prémium állampapírok egyes sorozatainál és dollárkötvényeknél esedékessé vált kamatfizetéseket jelölte meg. Emellett a közüzemi szolgáltatásokra és a rezsivédelmi támogatásra fordított kiadások is magasak voltak az év téli időszakában.
A kamatkiadások összege március végéig 1553,7 milliárd forintot tett ki, ami 312,4 milliárd forinttal haladta meg az előző év azonos időszakát. A nyugellátásokra és nyugdíjszerű ellátásokra – beleértve a 13. havi nyugdíjat is – 2189,5 milliárd forintot fordítottak az első negyedévben.
Pozitívum, hogy a központi alrendszer adó- és járulékbevételei 11,6 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest. Különösen az általános forgalmi adóból származó bevételek emelkedtek jelentősen, 265,6 milliárd forinttal.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A márciusi hónap önmagában 831,2 milliárd forintos hiányt eredményezett. A három hónap alatt felhalmozott 2554 milliárdos deficit nagyságrendileg megegyezik az előző évek első negyedéves hiányával, bár nominálisan ez a legmagasabb érték.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








