Az MNB legfrissebb inflációs jelentésében csökkentette az idei és jövő évi inflációs előrejelzését.
Jelentős személyi változások történtek a Magyar Kereskedelmi és Iparkamaránál (MKIK) és a KAVOSZ Széchenyi Kártya Program Zrt.-nél. Az MKIK élén Parragh Lászlót Nagy Elek váltotta, míg a KAVOSZ igazgatósági elnöki posztjára Balog Ádám került. A tisztújításokkal az MKIK új vezetése megerősítette befolyását a kis- és középvállalkozások finanszírozásában kiemelt szerepet játszó KAVOSZ-ban, amely a kormány új gazdaságpolitikai terveihez igazodva készülhet a jövő kihívásaira.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) és a KAVOSZ Széchenyi Kártya Program Zrt. (KAVOSZ) is jelentős változásokon ment keresztül a közelmúltban. Az MKIK tisztújító küldöttgyűlése október 30-án új elnököt választott: Parragh László helyét Nagy Elek vette át, ezzel egy új korszakot nyitva a kamara vezetésében. Az elnökség összetétele szintén megújult, az előző vezetésből csak néhányan maradtak, például Balog Ádám, aki a budapesti alelnöki tisztséget tölti be - írja a Világgazdaság.
Ezzel párhuzamosan a KAVOSZ-nál is változások történtek. A vállalat igazgatósági elnöke immár Balog Ádám, aki Parragh Lászlót váltotta ezen a poszton. A változások hátterében az MKIK új vezetésének megerősödő befolyása állhat a KAVOSZ-ban, amely a kis- és középvállalkozások finanszírozásában kiemelt szerepet játszik. A Világgazdaság forrásai szerint a lépés része lehet a kormány új gazdaságpolitikai terveinek megvalósításának is.
A KAVOSZ, amelynek tulajdonosai fele-fele arányban az MKIK és a Vállalkozók Országos Szövetsége (VOSZ), a Széchenyi Kártya Program mellett egyre szélesebb körű tevékenységet végez. A cégháló bővülésével a vállalat stratégiai szerepe tovább erősödhet.
Parragh László távozása után is megtartotta igazgatósági tagságát a Mol Nyrt.-nél, amely továbbra is jelentős jövedelmet biztosít számára. Az MKIK-ban és a KAVOSZ-ban történt változások azonban új korszakot nyithatnak a szervezetek működésében, és átrendezhetik a gazdasági érdekképviselet erővonalait.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Címlapkép: MTI/Koszticsák Szilárd
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








