Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
A Nézőpont Intézet újonnan megalakult gazdaságkutatási munkacsoportja bemutatta első Fogyasztói Barométer kutatásának eredményeit.
A Nézőpont Intézet újonnan megalakult gazdaságkutatási munkacsoportja bemutatta első Fogyasztói Barométer kutatásának eredményeit. A kutatási jelentés legfontosabb megállapításai az alábbiak:
- A magyar háztartások jövedelme átlagosan havi nettó 503 ezer forint volt szeptemberben, egy főre vetítve ez átlagosan nettó 204 ezer forintot jelent. Ha a háztartások jövedelméhez hozzáadjuk a hitel- és kölcsönfelvételüket, illetve a korábbi megtakarításaik felhasználását, akkor a háztartások havi elkölthető pénzmennyisége nettó 694 ezer forint. Ha a havi átlagosan elkölthető pénzmennyiségből levonjuk a hiteltörlesztés és a megtakarítás összegét, háztartásonként havonta átlagosan 602,5 ezer forint marad fogyasztásra. Egy átlagos háztartásban tehát havonta 251 ezer forint személyenként a fogyasztásra fordítható összeg.
- A háztartások fogyasztásra fordítható pénzüknek 59 százalékát, átlagosan 358,5 ezer forintot fordíthatnak az alapvető fogyasztáson túli fogyasztásra. Az alapvető fogyasztás kategóriái közül élelmiszerre átlagosan 138 ezer, lakásfenntartásra 71 ezer, közlekedésre pedig 35 ezer forintot költöttek a háztartások szeptemberben.
- A háztartások közel egyharmada (31 százalék) szeptember hónapban felhasználta korábban félretett pénzét, vagy annak egy részét. A megtakarításaikhoz hozzányúlók majdnem fele (44 százaléka, az összes háztartás 14 százaléka) 100 ezer forintot vagy annál kevesebbet vett ki tartalékaiból. Tízből négy háztartás (41 százalék) ugyanakkor képes volt havi jövedelméből megtakarítani. Azoknak, akik meg tudtak takarítani a hónap folyamán, közel kétharmada (65 százaléka, az összes háztartás 27 százaléka) 100 ezer forintot vagy annál kevesebbet tett félre.
- Vélhetőn a magas hitelkamatok miatt, mindössze a háztartások 3 százaléka számolt be arról, hogy 2023 szeptemberében hitelt vagy kölcsönt vett fel, akár hitelintézettől, akár magánszemélytől. Ugyanakkor a háztartások 45 százaléka jelezte, hogy korábban felvett hitelt vagy kölcsönt kell törlesztenie.
- A gazdasági nehézségek ellenére a háztartások enyhén optimisták: többen vannak azok, akik szerint inkább növekedni fog a jövedelmük (21 százalék), mint akik szerint csökkenni (17 százalék). A háztartások többsége (58 százalék) ugyanakkor arra számít, hogy jövedelme a következő hónapban változatlan marad.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








