„Kérem, ne betonozzák le!” – több helyi nyaralótulajdonos is aggodalmát fejezte ki az ikonikus Kisfaludy sétány jövője miatt Balatonakarattyán.
A következő években összesen 82,5 milliárd forintot költene a kormány „kiemelt társadalmi, politikai, gazdaságfejlesztési” jelentőségűnek ítélt útfejlesztési projektekre.
Huszonnégy útfejlesztési projekt megkezdése mellett döntött a kormány – írja a 444.hu a Magyar Közlöny hétfői számára hivatkozva. A rendelet szerint a következő években 47,5 milliárd forintot, majd a 2025 és 2027 közötti időszakban 35 milliárdot költenének útépítésekre. A projekteket beindító építési és beruházási minisztérium szerint az útépítések „kiemelt társadalmi, politikai, gazdaságfejlesztési” jelentőségűek.
A Magyar Közlönyben megjelent rendelet tételesen felsorolja a 24 projektet:
- Baja, déli elkerülő út előkészítése,
- M9 gyorsforgalmi út déli lekötéséhez kapcsolódóan tompai új, teherforgalmi határátkelőhely és kapcsolódó gyorsforgalmi úti szakasz előkészítése,
- 51. sz. főút Baja déli elkerülő – országhatár közötti szakaszának 2×2 sávossá fejlesztésének előkészítése,
- M9 gyorsforgalmi út előkészítése 51. sz. és 53. sz. főutak között lekötéssel Tompáig előkészítése,
- Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének előkészítése,
- Pápa keleti elkerülő Repülőtéri bekötő út körforgalmi csomópontja és 832. sz. út közötti szakasz fejlesztésének előkészítése,
- M4 gyorsforgalmi út Karcag térségét érintő szakaszának, valamint Karcag városát elkerülő új nyomvonalú útnak az előkészítése,
- Szolnok új tehermentesítő út előkészítése Szandaszőlős elkerüléssel,
- Kaposvár dél-keleti iparterület megközelítésének előkészítése,
- 8. és 82. sz. főút összekötésének előkészítése Gyulafirátót térségében,
- 32. sz. főút négynyomúsításának előkészítése az M3 autópálya – Jászberény között,
- 47. sz. főút Algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítésének előkészítése kerékpáros átvezetéssel,
- 31. sz. főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése,
- M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakasz előkészítése,
- Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel a 87. sz. főútra,
- M86 Körmend–Szombathely-Zanat közötti szakasz előkészítése,
- Bük település és M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése,
- Békéscsaba, déli elkerülő út – 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető – előkészítése,
- Pécs kelet-nyugati átjáró út fejlesztésének előkészítése,
- Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés előkészítése,
- Tormásliget elkerülő út előkészítése,
- Komárom város gazdaságfejlesztéséhez kapcsolódó – Komárom keleti elkerülő – infrastruktúra fejlesztések előkészítése,
- Mihályfa elkerülő út előkészítése,
- Sárvár, iparterületet elkerülő út előkészítése.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








