A Magyar Nemzeti Bank 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re.
Népszerű jegyportálra csapott le a GVH: rejtett költségekkel rövidíthették meg a vásárlókat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az egyik legnépszerűbb jegyportál, az Eventim hazai üzemeltetőjével szemben, mivel bizonyos költségekről vélhetően nem tájékoztatja kellő időben a felhasználókat.
A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a CTS Eventim Hungary Kft.-vel – a német Eventim csoport hazai tagjával – szemben, mivel a jegyforgalmazó valószínűleg megtéveszti a fogyasztókat az online árusítás során. Az oldal ugyanis egyes költségekről (így a kezelési, illetve szállítási költségekről) feltételezhetően csak a jegyek kosárba helyezését, illetve regisztrációt követően tájékoztatja a felhasználókat. Az üzemeltető így a vásárlás folyamata során bizonyos – a döntésük szempontjából lényeges – információkat feltehetően elhallgat a fogyasztók elől a jegyek áráról.
Az online kereskedelmi platformokon a vásárlási folyamat során csepegtetve megjelenő, vagy csak a fizetési folyamat végén előbukkanó, rejtett költségek (általában adók vagy szállítási- és kezelési díjak) az ún. sötét mintázatok közé sorolhatóak. A sötét mintázatok a digitális kereskedés olyan felületkialakítási módszerei, amelyek észrevétlenül torzítják a fogyasztók döntéseit. A rejtett költségek esetén például a fogyasztó a váratlan többletdíj(ak) felbukkanásakor már értékes időt és energiát fordított a vásárlási folyamatra, így hajlamosabb a magasabb végösszeg ellenére is megvenni a terméket.
A hasonló, kifogásolható gyakorlatok egyre elterjedtebbek: az Európai Bizottság az év elején hozta nyilvánosságra annak az összehangolt, 25 országra kiterjedő gyorsvizsgálatnak az eredményeit, amely az ún. „sötét mintázatok” jelenlétét mérte fel az online kereskedelemben. Az eredmények alapján a vállalkozások jelentős része torzítja tisztességtelen módszerekkel a fogyasztók döntéseit a saját érdekeit szolgáló lehetőségek felé, internetes felületeik kialakításával vagy nyelvezetével.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







