Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Hiába ígér jövő év végére egy számjegyű inflációt a kormány, a drágulás jövőre is megnehezíti a magyarok életét – mondta az RTL Híradónak nyilatkozó gazdaságkutató. Mivel 2023 végén a mostani magas árakhoz viszonyítunk majd, a jövő évi inflációs számokat ehhez viszonyítva kell értelmezni. Ez éves szinten még mindig 20 százalék körüli inflációt jelenthet majd jövőre a szakértő szerint.
Magyarországon a legmagasabb az infláció az egész Európai Unióban az Eurostat adatai szerint: novemberben 23,1 százalék volt - a KSH 22,5 százalékot számolt. Az új adat több mint duplája az uniós átlagnak. Ebben pedig még benne sincs az üzemanyagárak jelentős emelkedése, hiszen a benzinárstop csak decemberben szűnt meg. Nagy Márton miniszter várakozásai szerint ez nagyjából 2,2-2,3 százalékot fog lökni a decemberi és a januári infláción, aki szerint az infláció 25-27 százalék körül tetőzhet a jövő év elején.
Molnár László gazdaságkutató a műsorban elmondta: a Nagy Márton által emlegetett bázishatás azt jelenti, hogy a mostani, már drasztikusan magas árakhoz viszonyítanak majd. Az áremelkedés tehát nem áll meg, csak az üteme lassul:
Jelenleg a népesség 13-14 százalékának lehetnek napi megélhetési gondjai, jövőre pedig még súlyosabb nyomor vár a szegényekre – mondta még Molnár László.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







