Április 13. óta tagsági modellt vezet be a Tesla minden Supercharger hálózati ügyfele számára.
A drasztikusan emelkedő energia- és élelmiszerárak sokak számára leküzdhetetlennek tűnő akadályt jelentenek, többezer család életében vált óriási kihívássá a mindennapi megélhetés. Az élelmiszer- és adománygyűjtő akcióknak az ünnepi időszakban különösen nagy jelentőségük van, rengeteg rászoruló háztartás asztalára kerül étel ilyenkor a különböző jótékonysági összefogásoknak és szervezeteknek köszönhetően. A menekülteket segítő közös munka pedig még magasabb szintre emelte az együttműködést a Tesco és karitatív partnerei között.
Az élelmiszerárak egekbe szökése sajnos a leginkább kiszolgáltatott csoportokat érinti, egyre több embernek van szüksége segítségre, éppen ezért óriási jelentőségűek a felelős és sikeres élelmiszer-elosztási programok.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével naponta több mint 200 szervezet vesz át adományt a Tescótól, amelyet éves szinten több mint 100 ezer rászorulóhoz juttatnak el. A cég öt év alatt több mint 31 ezer tonna élelmiszert adományozott jótékony célra, ami közel 75 millió adag ételt jelent a nehéz helyzetben lévőknek. Az élelmiszermentő program keretében jelenleg több mint 160 Tesco áruházban gyűjtik össze nap végén a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas élelmiszereket a nehéz helyzetben lévők támogatására.
„Idén is örömmel és nagy lelkesedéssel csatlakoztunk a Magyar Élelmiszerbank Karácsonyi Adománygyűjtő akciójához. A tavaly összegyűlt élelmiszer közel 50%-át a Tesco vásárlói adományozták, kollégáinknak pedig évente két fizetett munkanapot biztosítunk az önkéntes munkára, akik az Élelmiszerbank önkénteseihez is csatlakozhatnak” – mondta el a Pénzcentrum-nak Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.
A mindennapi élelmiszermentés mellett komoly szerepet kapnak a szezonális programok is. A karácsonyi tartósélelmiszergyűjtő-akció az évek során például hazánk egyik legnagyobb élelmiszergyűjtő kampányává nőtte ki magát.
A jótékonysági megmozdulást ebben az évben november 18. és 20. között tartják, a három nap során 152 Tesco áruházakban is várják az élelmiszer-felajánlásokat, november 10. és 30. között pedig online adományozásra is lehetőség van a Tesco Otthonról felületén, ahol a vásárlók négy különböző adománycsomag közül választva vásárolhatnak virtuálisan a rászorulók javára 1000, 2000, 3000 és 5000 forint értékben.
A Tesco idén is a felajánlott élelmiszerek értékének 20%-ával támogatja az Élelmiszerbank napi működését.
„Önmagában sokat elmond az emberek segítőkészségéről, hogy országosan 6500 önkéntes vesz részt az adományok összegyűjtésében, de a felajánlott élelmiszer mennyisége is nagyon szépen alakul: tavaly 348 ezer kilónyi rekordadomány érkezett. A karácsonyi adománygyűjtési akcióban a legtöbb tartós élelmiszert egyébként évek óta a Tesco vásárlói ajánlják fel” – emelte ki Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület külső kapcsolatok igazgatója.
Tömegeket mozgatnak meg
A vásárlók rendszeresen találkozhatnak a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet adománygyűjtő kampányaival is; a szervezetet a Tesco már több mint egy évtizede támogatja stratégiai partnerként.
„Ahogy fogalmazni szoktunk, a Tesco az ország egyik legnagyobb adománygyűjtő csapata, hiszen egy-egy kampány során több százezer adományozót tudnak bevonni az összefogásba. Ez egy nagyon különleges együttműködés, amely a segélyáruk beszerzésétől kezdve különböző közös segélyakciókon, illetve az önkéntességen át a közös adománygyűjtésig terjed. A partnerség jelentőségét az is mutatja, hogy a hozzánk beérkező magánadományok egyharmada a Tesco áruházakban elérhető adománykuponokból származik” – hangsúlyozta Gáncs Kristóf, az Ökumenikus Segélyszervezet kommunikációs igazgatója.
Azonnali akció a menekültekért
Az ukrajnai háború kirobbanása után a Tesco újabb kuponos adománygyűjtést hirdetett, az ebből befolyt összeget pedig megduplázta, így a vásárlókkal együtt összesen 103 millió forinttal járult hozzá a menekülők ellátásához az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül.
Emellett a Tesco összesen több mint 15 millió forint értékű élelmiszer-adománnyal, több mint 10 millió forint értékű ruhaadománnyal, valamint 6,3 millió forint értékű egyéb támogatással segítette a Magyarországra érkező menekülteket. „Az ukrajnai háború kapcsán soha nem látott összefogást tapasztaltunk. Reméljük, hogy a nehézségek ellenére sokan lesznek, akik továbbra is támogatják munkánkat, hogy a jövőben is ott lehessünk a leginkább rászorulók mellett” – tette hozzá Gáncs Kristóf.
Idén ismét arra kérik a vásárlókat a Tescónál, hogy az ünnepi időszakban az Ökumenikus Segélyszervezet javára adakozzanak.
November 14. és december 24. között a pénztárakban kaphatók 250 forint értékű adománykuponok, online pedig december 1. és 24. között a Tesco Otthonról felületén érhetőek majd el 250, 500, valamint 1000 forintos kuponok.
„A vásárlóink az adománykuponok megvásárlásával segíthetnek, a befolyt összeget pedig a Tesco minden esetben kiegészíti. Legutóbb az adománykuponok értékesítésével az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtését 85 millió forinttal, Kapaszkodó programját pedig 21 millió forinttal támogattuk. A Tesco emellett vállalta, hogy idén és jövőre is 5-5 millió forinttal járul hozzá a Segélyszervezet működéséhez” – tájékoztatott Hevesi Nóra kommunikációs vezető.
Fotók: Tesco-Global Zrt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml
- Bejött a Netflix stratégiája, brutális nyereséget könyvelhettek el
- Nem kizárt egy új üzemanyagárstop – a nap hírei
- Németországi kémügy: bekérették az orosz nagykövetet, de nem késett a válasz
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak