Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
Orosz-ukrán háború: megmerevedtek a frontvonalak, lefoglaltak egy Kínába tartó gyümölcsszállítmányt az ukránok
Az ukrajnai háborúban "gyakorlatilag megmerevedtek" a frontvonalak, mert az oroszoknak nincs elég harci erejük a további előretöréshez - jelentette ki vasárnap az ukrán elnök tanácsadója. Az ENSZ Emberi Jogi Hivatala (OHCHR) szerint a háborúban már legkevesebb 902 civil vesztette életét, és 1459 sebesült meg. Az elmúlt egy napban az oroszok rakétával gyakorlatilag nem támadtak egyetlen várost sem - mondta Volodimir Zelenszkij ukrán elnök tanácsadója, Olekszij Aresztovics egy friss videoüzenetében.
Az ENSZ-hivatal közlése szerint adatai ukrajnai idő szerinti vasárnap 0 órára vonatkoztak. A szóban forgó emberek zöme tüzérségi vagy légijármű-robbanólövedék, rakéta, gránát áldozata lett. Az OHCHR, amelynek népes megfigyelőcsoportja tartózkodik az országban, úgy véli, hogy az áldozatok valódi száma ennél sokkal magasabb lehet, mert a csoport számos ostromlott városból nem tud információhoz jutni - tették hozzá.
Filippo Grandi, az ENSZ menekültügyi főbiztosa vasárnap azt jelentette be, hogy 10 millióra emelkedett az ukrajnai konfliktus elől menekülők száma, ami az ország teljes lakosságának mintegy negyede. Az ENSZ adatai szerint a menekülők mintegy 90 százaléka nő és gyerek. Eddig 3 389 044 ukrán hagyta el az országot az orosz offenzíva megindítása óta. Többségük Lengyelországba ment. A világszervezet nyilvántartása szerint a belső menekültek száma 6,48 millió Ukrajnában.
A TASZSZ orosz hírügynökség jelentette, hogy az ukrán egészségügyi minisztérium betiltotta szombattól 39 olyan gyógyszer kereskedelmét az országban, amelynek a gyártója Fehéroroszországban működik vagy ott van a székhelye. A minisztérium magyarázata szerint ezeknek a gyógyszereknek létezik helyettesítője ukrajnai gyártóknál. A már forgalomba került fehérorosz gyógyszerek értékesíthetők.
Szintén a TASZSZ jelentette, hogy az ukrán hatóságok az odesszai kikötőben lefoglaltak egy 100 ezer euró értékű gyümölcslészállítmányt, amely Moldovából Kínába tartott, és a kínai vevő már ki is fizette. Erről a gyártó cég, az Orhei-vit igazgatója, Simon Mudrya számolt be a TVR moldovai tévének nyilatkozva. Az igazgató hozzátette, hogy a lefoglalt árut Ukrajna különböző pontjaira szállítják, ahol a hatóságok szerint a legnagyobb szükség van rá. Az ukrán védelmi minisztérium más cégek másféle élelmiszerszállítmányait is lefoglalta, és egyebek között a donyecki régióba viszik. A cég ügyvédjei pert indítottak. A hasonló esetek elkerülése érdekében a vállalat kerülő útvonalon, Románián keresztül fog ezentúl szállítani - mondta el a cég vezetője.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








