A fenntartható ásványvízfogyasztás iránt egyre növekszik a kereslet Magyarországon.
Magyarország továbbra is a legszegényebb európai országok közé tartozik - derül ki egy friss, a tavalyi évre vonatkozó elemzésből. A jelentés szerint vásárlóerő-paritáson számolva mind az egy főre jutó tényleges egyéni fogyasztás (AIC), mind az egy főre jutó bruttó haza termék (GDP) alapján is a lista végén kullogunk.
Magyarország vásárlóerő-paritáson számolva mind az egy főre jutó tényleges egyéni fogyasztás (AIC), mind az egy főre jutó GDP alapján a legszegényebb európai országok közé tartozik - derül ki az Eurostat friss jelentéséből. Továbbra is jelentős eltérések vannak Európán belül: a lista végén található Bulgáriában az AIC-mutató mindössze 55 százalék, míg a listát vezető Luxemburgban 130 (100 az Európai Unió).
Összesen tíz tagállam, Németország, Ausztria, Nagy-Britannia, Finnország, Belgium, Dánia, Németország, Franciaország és Svédország, illetve a már említett Luxemburg AIC-mutatója végzett az uniós átlag felett.
Tizenkettő olyan tagállam van, ahol a mutató elmarad az uniós átlagtól, ám kevesebb, mint 25 százalékponttal: Olaszország, Írország, Ciprus, Spanyolország, Litvánia, Portugália, Csehország, Málta, Görögország, Szlovénia, Lengyelország és Szlovákia.
Magyarország a harmadik kategóriába tartozik: ide sorolták azokat az országokat, melyeknél 30 százalékpont feletti az elmaradás az uniós átlagtól. Hazánkon kívül még öt ország tartozik ide: Észtország, Lettország, Románia, Horvátország és Bulgária. Ezek közül is csak két ország végzett hazánk mögött: a mindkét kategóriában utolsó Bulgária, valamint Horvátország. Bár GPD tekintetében még előzzük a románokat, ám az AIC-mutató tekintetében már keleti szomszédunk vezet.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Itt a vége: elfogadta a brit parlament az illegális migráció sarokkövének számító törvényt
- Nem lehet "hazaszavazni" a választásokon
- Könnyű volna kicselezni, mégis rohamosan terjed a májgyulladást okozó vírus Szlovákiában
- Nehéz időszakra számít a fronton Ukrajna
- Látványos újítást kap a Google-navigáció
- Történelmi felfedezés lett egy kislány által a homokban talált tárgyból - videó