Januártól három mobilszolgáltatónál elérhető lesz a kiskorú felhasználókra tekintettel nyújtott biztonságos mobilinternet.
A gyermekvédelmi rendszer nem képes megfelelően kezelni a fiatalok drogproblémáit, gyakran csak a súlyos esetekben történik beavatkozás, és a szakellátás sem biztosít valódi megoldást.
Csak akkor reagál a droghelyzetre a gyermekvédelem, amikor már nagy a baj, és akkor sem megfelelően - mondta el Both Emőke, a bagi és dányi romatelepen élő fiatalokat támogató Bagázs Egyesület társelnöke, szakmai vezetője a Népszavának.
A szakember szerint az alapellátás eszköztelen, kapacitás- és forráshiányos, ahogy a szakellátás és a nevelőszülői rendszer is. Miközben április elsején Horváth László fideszes országgyűlési képviselő, kábítószer-kereskedelem felszámolásért felelős kormánybiztos benyújtotta a parlamentnek a kábítószer-ellenes törvénymódosítási javaslatot, a megelőzésnek és a rehabilitációnak alig jut szerep a tervezetben.
A gyerekvédelmi alapellátásnak feladata lenne, hogy észrevegye, ha egy kiskamasz drogot használ és arra adekvát reakciót adjon. Az, hogy ez nem történik meg nem feltétlenül a helyi szakemberek hibája, sokkal inkább a létszámhiány és az eszköztelenség az oka
- magyarázta a lapnak Both Emőke. Hozzátette, hogy legalább 25 család tartozik egyetlen alapellátásban dolgozó gyermekvédelmi szakemberhez, és intézmény is alig van, ahová el lehetne küldeni a fiatalt.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A szakember rámutatott, hogy a terápia és rehabilitáció önkéntes alapú, de nem minden gyerek áll készen arra, hogy erről dönteni tudjon. Még ha el is jut a megfelelő terápiás intézménybe, hazaköltözve a droghasználattal fertőzött szegregátumi környezetbe nagy eséllyel visszaesik. Both szerint a zárt intézet átmeneti megoldás lehetne, a gyerek életkorához, szükségleteihez igazítva, de ilyen lehetőség jelenleg nincs.
Amikor végül a gyermekvédelem kiemeli a fiatalt a családból - ha egyáltalán jut számára férőhely -, általában már életveszélyben van vagy bűncselekményeket követ el. A többnyire szegregátumokból kikerülő, hátrányos helyzetű droghasználókat automatikusan valamelyik nagy intézmény fogadja, speciálisan képzett nevelőszülők hiányában. A tömegintézményben szakellátás, támogatás és terápia helyett fegyelemre, hierarchiára épülő rendszer várja őket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








