Korábban indult az idei influenzaszezon, új vírusváltozat is megjelent - erről ír hosszabban Kemenesi Gábor, virológus.
Fontos dolog derült ki a kötelező szűrővizsgálatokról: ez vár ránk januártól, százezreket érint
Várhatóan nem lesznek januártól kötelező szűrővizsgálatok, a társadalmi felháborodás meghátrálásra késztette a kormányt.
Kihátrál a kormány a kötelező rákszűrések mögül, nem lesznek olyan szűrővizsgálatok jövőre, ahol kötelező megjelenni - ez a Belügyminisztérium válaszából derül ki, melyet a 24.hu-nak adtak egy kérdésre. Korábban nagy felháborodást okozott a közvéleményben, hogy bizonyos életkor felett meghatározott időközönként részt kellene venni szűréseken.
Az erről szóló javaslatot még június közepén nyújtották be, és az szerepelt benne, hogy kötelező lenne a szűrés a következő módokon:
- a 25 és 65 év közötti nők háromévenkénti méhnyakrákszűrését,
- a 45–65 év közötti nők kétévenkénti emlőszűrését,
- illetve az 50–70 év közötti férfiak és nők vastagbélrákszűrését.
Az is igaz, hogy a felháborodást látva a kormány gyorsan kihátrált: a társadalmi párbeszéd közben, augusztusban már arról beszéltek, hogy a kormány napirendjén nem szerepel a kötelező szűrések törvénybe iktatása. Arról, hogy ez mit jelenthetett volna, a Pénzcentrum is írt, ezt itt olvashatod el:
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








