Az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóság a legsúlyosabb, úgynevezett fekete dobozos figyelmeztetés elhelyezését fontolgatja a Covid–19 vakcinák dobozán.
Fábián Lajos, a VOSZ Egészségügyi Tagozatának elnöke és a TritonLife csoport társalapító tulajdonosa a Népszavának adott interjújában az orvosi bérigényekről és a betegek felelősségéről beszélt. Szerinte bár érthető, hogy az orvosok a hosszú tanulási idő után a lehető legtöbbet szeretnék kihozni az aktív éveikből, néhány esetben irreálisan magas bérigényekkel találkozni.
Mint ahogy korábban beszámoltunk róla, egyre komolyabb problémák adódnak az egészségügyben mind a kapacitás, mint a kórházi dolgozók fizetése tekintetében. Fábián Lajos, a VOSZ Egészségügyi Tagozatának elnöke egy interjúban nemrég arról beszélt, hogy egyes szakterületeken egy műtétért akár az állami rendszer havi bérével egyenértékű összeget kérnek, ami fenntarthatatlan és indokolatlan. Hangsúlyozta, hogy ilyen magas jövedelmet csak nagyon kevés helyen lehet elérni, például az USA-ban.
Fábián rámutatott arra, hogy Magyarországon az egészségügy alulfinanszírozott, hiányzik egy átgondolt egészségpolitikai stratégia, és a szabályozás is kiszámíthatatlan. A gyorsan változó, részletorientált intézkedések helyett szerinte az állami és a magánegészségügyi ellátásnak harmóniában kellene együttműködnie. Újra kellene rajzolni az egészségügyi ellátási térképet, hogy hatékonyabban szolgálják a betegek érdekeit.
A betegek felelősségéről szólva Fábián úgy véli, sok krónikus beteg saját egészségkárosító életmódja miatt kerül kórházba. Az elhízást, a mozgáshiányt, a dohányzást és az alkoholfogyasztást említette példaként, amelyek hosszú távon krónikus betegségekhez vezetnek. Azt javasolja, hogy a betegek is járuljanak hozzá az ellátás költségeihez, hasonlóan a svájci egészségügyi rendszerhez, ahol az állampolgárok bizonyos önrészt vállalnak az egészségügyi szolgáltatásokért.
Példaként említette, hogy Svájcban, ahol élt, havi fix díjat kellett fizetnie egy magánbiztosítónak, amely az orvosi ellátásokat biztosította. Ezen felül, ha igénybe vett egy orvosi szolgáltatást, egy bizonyos összegig önrészt kellett fizetnie, míg a többit a biztosító állta. Szerinte ez egy fenntartható modell lenne Magyarországon is, ahol a betegek jobban felelősséget vállalnának saját egészségükért és az ellátásuk költségeiért.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.









Nem volt az annyira régen. Nem épp a tisztelt nyilatkozó pártja íratott ki népszavazást a 300 Ft vizitdíj ellen?
Nincs új a nap alatt. ;-)