A Nestlé arra kéri a vásárlókat, hogy amennyiben a fenti tételazonosítókkal rendelkező termékekből vásároltak, és azok még birtokukban vannak, ne fogyasszák el azokat.
Manapság egyre többen isznak az állati eredetű tej helyett valamilyen alternatív növényi italt, melyet a köznyelv leginkább növényi tejként emleget. De vajon milyen hatással vannak ezek az egészségünkre? – veti fel a kérdést az Agrárszektor.
A növényi alapú italok népszerűsége növekszik, mivel sokan választják az állati eredetű tejek helyett. Ennek okai közé tartozik a tej összetevőire való érzékenység, valamint a környezetvédelem és az ökológiai lábnyom csökkentése. Emellett az állati tej termelése nehézségekkel küzd és jelentősen drágult is, míg a tej és tejtermékek egészségre gyakorolt hatása megosztó téma. Szarka Dorottya dietetikus szerint a jó minőségű tej értékes táplálék, de az állattartás minősége befolyásolja a tej végtermékének minőségét.
A tejallergiások és laktózintoleranciával küzdők számára a tejmentes alternatívák különösen fontosak. A tej gazdag tápanyagforrás, amely sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, azonban a tejmentes étrend is lehet tápláló, ha megfelelően összeállítják. Az alternatív növényi italok, mint a rizs-, mandula-, zab-, kókusz- és szójaitalok, egyre nagyobb teret hódítanak, és számos változatuk megtalálható a boltok polcain.
A növényi italok különböző tulajdonságokkal rendelkeznek, például a gabonából készült italok magasabb szénhidráttartalmúak, míg a magokból készült italok alacsonyabb szénhidráttartalmúak, de előfordulhat, hogy cukrot adnak hozzájuk. A diétázók és a szénhidrátanyagcsere-zavarral küzdők számára fontos a megfelelő ital kiválasztása. A kókuszital például MCT zsírsavakat tartalmaz, amelyek bizonyos betegségek esetén jótékony hatásúak lehetnek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








