Karácsonyi menü ötletek: hagyományos, egyszerű, bonyolult és diétás karácsonyi ételek mindenkinek, aki még nem tudja, mit főzzön karácsonyra. Nálatok mi lesz a menü?
A Massachusetts-i főorvosszakértői hivatal megállapítása szerint egy veleszületett szívhibával rendelkező tinédzser, aki a Paqui ultracsípős tortillachipsét fogyasztotta, annak magas kapszaicin-koncentráció miatt szívrohamot kapott és elhunyt tavaly szeptemberben. A gyártó a terméket önként visszahívta - tudósított a CNN.
A Massachusetts állambeli főorvosszakértői hivatal egy tinédzser tavaly szeptemberi szívrohamos halálát vizsgálta. A fiatal, Harris Wolobah, aki veleszületett szívhibával rendelkezett, a Paqui cég ultracsípős "One Chip Challenge" termékét fogyasztotta. Ez a tortillachips Carolina Reaper és Naga Viper paprikával volt ízesítve, amelyek magas kapszaicin-koncentrációt tartalmaznak. A kapszaicin a chilipaprikákban található csípős vegyi anyag.
Wolobah halála után a Paqui vállalat önként visszahívta ezt a terméket. A fő orvosszakértői hivatal megerősítette, hogy a fiú szív- és légzésleállást okozhat az említett élelmiszer fogyasztása.
A Carolina Reaper paprika rendkívül magas csípősséggel bír, csaknem eléri a paprikaspray csípősségét a Scoville-skálán. A Naga Viper paprika is jelentős csípősséggel rendelkezik, 1,2 millió hőegységet mérve ezen skálán, ami jóval felülmúlja például a jalapeño paprika csípősségét.
A Paqui szóvivője hangsúlyozta, hogy az említett kihívás kizárólag felnőtteknek szánták figyelmeztetéseket tartalmazva arra vonatkozóan, hogy nem ajánlják gyermekeknek és azoknak, akik érzékenyek a csípős ételekre vagy alapbetegségekben szenvednek. Azonban több tizenéves és más egyén esetében is előfordultak problémák ezeknek a figyelmeztetéseknek az ignorálása miatt. Ennek eredményeképpen a vállalat 2023 szeptemberében döntött úgy, hogy óvatosságból eltávolítja a terméket és befejezi ennek az extrém cspsznek az árusítását.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








