Európa öregszik, de Magyarországon belül is óriásiak a különbségek. Hol élnek a leghosszabb ideig, és mit jelent ez a jövőnkre nézve?
Megdőlt az ősi vitamin-tévhit: ezt rontják el a legtöbben, így hiába szedik a méregdrága tablettákat
A legújabb kutatások szerint a táplálékkiegészítők hatékonyságát növelheti, ha figyelembe vesszük a bevételük ideális időpontját: C-vitamin reggel, omega-3 ebéd után, vas éhgyomorra, B-komplex a nap első felében, magnézium lefekvés előtt, míg a kalciumot D-vitaminban gazdag ételekkel együtt ajánlott fogyasztani - írja a Daily Mail.
A különféle étrend-kiegészítők és vitaminok fogyasztása jelentős mértékben növekedett az elmúlt években, aminek következtében számos ember naponta törekszik ezek bevitelére. A stressz kezelésétől kezdve a csontok erősítésén át az alvászavarokig terjedően sokan keresik a megoldást ezekben a termékekben. Szakértők most megosztották, hogy melyik táplálékkiegészítőt mikor érdemes bevenni a hatékonyságuk maximalizálása érdekében.
Suman Agarwal táplálkozási szakértő és Dr. Vishakha Shivdasani hangsúlyozták, hogy a C-vitamin reggeli utáni bevitele javasolt, mivel serkentő hatása miatt az esti órákban történő fogyasztása zavarhatja az alvást. Ismert, ez a vitamin kulcsfontosságú szerepet játszik az immunrendszer támogatásában és többek között az erek, porcok és izmok egészségének fenntartásában.
Az omega-3 zsírsavak, mint például a halolaj, ebéd után ajánlottak. Ezeknek az "egészséges zsíroknak" a bevitele étellel együtt javíthatja felszívódásukat és csökkentheti az esetleges mellékhatásokat. Az omega-3 zsírsavak előnyei között szerepel a szív egészségének támogatása és a trigliceridszint csökkentése.
A vas felszívódása éhgyomorra a leghatékonyabb, így azt vagy étkezés előtt egy órával vagy utána két órával célszerű bevenni. A vasbevitel elsősorban vérszegénység kezelésére és megelőzésére irányul.
A B-komplex vitaminok esetében Agarwal és Shivdasani azt javasolják, hogy ezeket a nap első felében vegyük be. Ezek a vitaminok fontos szerepet játszanak többek között az energia termelésében és anyagcserében.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A magnéziumot lefekvés előtt 15 perccel ajánlják fogyasztani, mivel segíthet jobb alvásban és izmok relaxációjában.
Végül, de nem utolsósorban, a kalcium bevitele étellel együtt javasolt, különösen a D-vitaminban gazdag ételekkel együtt, mivel ezek elősegítik annak felszívódását.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








