Európa öregszik, de Magyarországon belül is óriásiak a különbségek. Hol élnek a leghosszabb ideig, és mit jelent ez a jövőnkre nézve?
Már csak pár napig ingyenes az életmentő oltás: erről minden kisgyerekes szülőnek tudnia kell!
Szeptember 11-ig adhatják le az iskolákban a szülők a nyilatkozatot arról, hogy kérik-e az ingyenes HPV elleni oltást.
Szeptember 11-ig tudják leadni az iskolákban az írásbeli nyilatkozatot arról, hogy kérik-e hetedik osztályos gyermeküknek az ingyenes human papillomavírus (HPV) elleni oltást – figyelmeztetett az Index.
Aki esetleg még nem kapta meg a nyilatkozatot, kérje az iskolavédőnőtől, osztályfőnöktől, a dokumentum aláírására és benyújtására a hétfői napon még van lehetőségük – emelte ki Molnár Zsuzsanna, a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ járványügyi osztályvezető főorvosa, hozzátéve, hogy később is be lehet adatni a vakcinát, azonban ekkor már önköltséges lesz. Ráadásul 15 év felett nem elég két dózis, csak három után alakul ki a védettség.
Az oltás darabja pedig 45-55 ezer forintba kerül a patikákban. Egyébként a HPV elleni oltást egészen 54 éves korig ajánlják, de a leghatékonyabb védelmet akkor nyújt, ha még a szexuális élet megkezdése előtt beadják. Emiatt is javasolt a 11-12 éves kor.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








