Budapesten, Fejérben és Vasban ismét nőni kezdett az influenzás tünetekkel orvoshoz fordulók száma, egyre több felnőtt kapja el a vírust.

Nincsen olyan nagy különbség az állami egészségügyi ellátás és a magánellátás minőségével kapcsolatban a betegek megítélése szerint - hangzott el a PRÉMIUM Egészségpénztár sajtótájékoztatóján. Egy friss felmérés alapján a betegek tapasztalatai az ellátás kapcsán igazolnak több uralkodó közhelyet a magyar egészségügy kapcsán, viszont ellent is mond azoknak. Volt olyan mutató is, amelyben az állami egészségügy jobban teljesített, mint a magánellátás.
A sajtótájékoztatón a PRÉMIUM Betegellátási Indexet elindítása kapcsán elhangzott, hogy az újítás célja, hogy első kézből - az ellátást igénybe vevő páciensektől - szerzett és tudományos igényességgel elemzett információkra építve jelezze vissza a magyar állami és magán egészségügyi ellátás minőségét. A pénztár tervei szerint az adatok alapján a területi különbségeket is fel tudják tárni. Arra is választ kerestek, miben jobb és rosszabb az állami egészségügy a magánnál.
Dr. Erdős Attila, a PRÉMIUM Egészségpénztár Igazgatótanácsának elnöke előadásában elmondta, hogy a sajtótájékoztatón bemutatott friss kutatás a járóbetegellátás minőségét a betegek szemüvegén keresztül vizsgálták. Az 1000 fő részvételével végzett reprezentatív felmérésre kapott válaszokból állították fel a Betegellátási Indexet, mely 4 alindexből áll. A 4 alindexben az ellátás előtti, alatti, és utáni minőséget vizsgálták, illetve a diagnosztikát. A Betegellátási Indexen maximum 100 pontot lehetett adni. Ezáltal kirajzolódott, miben jobb és rosszabb az állami és magánellátás.
Az ellátást megelőzően szerzett tapasztalataikat a betegek az állami ellátásban átlagosan 56 pontot, a magánellátás 78 pontot ért el. Az állami ellátás indexét rontja az időpontfoglalás nehézsége, a várakozási idő a rendelő előtt. A rendelők állapota szintén valamivel rosszabb, mint a magánellátásban.
A vizsgálat alatt tapasztaltak alapján az állami ellátás 72 pontot, a magánellátás 84 pontot kapott. Ebben az esetben nincs akkora különbség. 80 pontnál kevesebb pontot ért el az állami ellátásban a részletes anamnézis hiánya, a fizikális vizsgálat hiányosságai, és 16% jelezte, hogy az ambulánslapon lévő vizsgálatok eltértek az elvégzettektől. A magánellátásban jobb pontot kaptak ezek a mutatók. Az állami ellátás viszont jobban teljesített a további vizsgálatok megszervezése, a magánellátás néhány százalékponttal alacsonyabb értéket ért el. Az állami ellátásban 70% átlagos volt a rendelők állapota, míg a magánban 70%-a modern volt.
Az ellátást követő tapasztalatok alapján az állami ellátás 89 és a magánellátás 90 pontot ért el. A területi különbségekkel kapcsolatban Dr. Váradi Péter elmondta, hogy elhanyagolható volt a differencia minden mutatóban.
A diagnosztikai index az állami ellátásban 67 pontot, a magánban 82 pontot ért el. Nagy különbség volt, hogy az állami rendszerben sokkal később jutottak időponthoz a betegek. Akik később kaptak időpontot, azok közül sokan tapasztalták, hogy amikor bejutottak az időpontra még sokat is kellett várniuk. A leletkiadási időben helyenként az állami ellátás jobban teljesített, mint a magánellátás.
A fenti indexek összesítéséből jött létre a Betegellátási Index, mely az állami 71 ponton, míg a magánban 84 ponton áll, a kettő átlaga pedig 74 pont lett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 127 668 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,39%, a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az Erste Banknál 10,06%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Dr. Kirschner András, a SWISS Medical Zrt. ügyvezetője a kerekasztal beszélgetés keretében elmondta, hogy az állami ellátásban több évtizedes várakoztatási szokásokat kell legyőzni, így az ellátás előtti tapasztalatok pontszáma nem volt meglepő. Kiemelte, hogy a betegek bizalma a szakemberekben, orvosokban nem különbözött az állami és magánellátásban. Meglepőnek nevezte, hogy a magánellátás alacsonyabb pontot ért el az ellátás utáni tapasztalatok, a további vizsgálatok megszervezése kapcsán.
Dr. Sinkó Eszter, a Semmelweis Egyetem dékán helyettese elmondta a kutatás kapcsán, hogy a közellátás szempontjából irreálisnak tűnnek a magas pontszámok, hiszen ellentétes vélemények keringenek az ellátás kapcsán. Felhívta a figyelmet, hogy covid járvány után vagyunk, így a betegellátási idők (átlagosan 13-18 perc) reálisak lehetnek. (A járvány után 20 százalékkal esett vissza a magyar egészségügy teljesítménye, kevesebb beteget vizsgálnak ugyanannyi idő alatt. Ez is indokolhatja az ellátási számokat - tette hozzá kiegészítésképpet Dr. Váradi Péter, a PRÉMIUM Egészségpénztár stratégiai tanácsadója.)
Dr. Sinkó Eszter kiemelte, hogy az index alapján is látszik, hogy a betegút menedzsment a jövő egyik legnagyobb kihívása mind a közellátásban, mind magánban.
Dr. Kincses Gyula, a Magyar Orvosi Kamara elnöke elmondta a kerekasztal beszélgetésen, hogy hiánypótlók az ilyen egészségüggyel kapcsolatos, hosszú idősoros felmérések. Globális közhely, amelyre rácáfolt az index, hogy nem akkora a különbség az állami és magánellátás között a lakosság szempontjából. Azt is igazoltnak látja, hogy nem a szakemberek felkészültsége, az ellátás minősége, hanem a hozzáférés jelent igazán gondot. Azt is kiemelte, hogy a magánellátás a betegek szempontjából nem áll össze rendszerré - a betegút menedzselésében még mindig az állami ellátáson van a felelősség.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Olyan helyre szerelhetnek napelemet, amit mindenki ismer, de senki sem gondolt eddig rá
- Katalán talány: Messi visszatér netán
- Aljakszandr Lukasenka: a NATO meg akarja támadni Fehéroroszországot
- Lezuhant egy kisrepülőgép Horvátországban, ketten meghaltak
- Gödi választás: az olimpiai bajnok elhárította a Fideszt, a párt azonban nem bánja ezt
- Mostantól korlátozza a tárhelyünket a Google Drive
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


