Európa öregszik, de Magyarországon belül is óriásiak a különbségek. Hol élnek a leghosszabb ideig, és mit jelent ez a jövőnkre nézve?
Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) honlapja szerint évente átlagosan 30 készítmény, vagyis havi 2 termék érintett kivonással vagy felfüggesztéssel. Ezzel szemben 2022 novemberében 13 gyógyszertermék forgalmazását függesztette fel a gyógyszerhatóság. Arról, milyen esetben dönt a hatóság a kivonásról vagy felfüggesztésről; és mi történik, ha a beteg nem értesül erről és kárt okoz neki a hibás gyógyszer Dr. Kerekes Eszter, a KNP LAW szakértője beszélt a PharmaOnlinenak.
Az interjúból kiderül, hogy a gyógyszerek felfüggesztésének okai igen eltérők lehetnek, és gyógyszerbiztonsági okokból már csekélyebb alaki hiba miatt is elrendelheti a hatóság egy termék forgalmazásának felfüggesztését vagy a termék kivonását. A szakértő szerint például a tavaly novemberi kiugróan magas kivonások oka az volt, hogy a felfüggesztett forgalmazású gyógyszerek egyes tételei olyan törökországi gyártóhelyen készültek, ahol gyártási probléma miatt az Európai Unióban elfogadott Helyes Gyártási Gyakorlatban rögzített követelményeknek való nem megfelelést állapítottak meg.
A gyógyszer beteg részére történő kiszolgáltatásáról a gyógyszertár gondoskodik, így ha kivonásban, felfüggesztével érintett termék van nála, a patikához fordulhat. Főszabály, hogy a gyógyszertár a beteg által visszavitt gyógyszert nem veheti vissza, csak két két esetben: a tévesen kiszolgáltatott termék, vagy ha az OGYÉI egy gyógyszer meghatározott gyártási tételeit visszavonja a forgalmazás felfüggesztése vagy a gyógyszer kivonása miatt – magyarázta dr. Kerekes Eszter. Amennyiben a gyógyszer betegektől való visszagyűjtése szükséges, az OGYÉI határoz a betegnél felmerült térítési díj vagy fogyasztói ár visszatérítéséről.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








