A tudósok évek óta figyelmeztetnek: a madárinfluenza, ismertebb nevén H5N1, bármikor olyan ugrást tehet a madarakról az emberre, amely globális egészségügyi válságot okozhat.
Amerikai kutatók egy apró, lenyelhető kapszula segítségével juttatnák be az mRNS által kódolt anyagokat a betegek szervezetébe - írja a HVG.
A Massachusettsi Műszaki Egyetem szakemberei szerint a jövőben egy egyszerű megoldással ki lehetne váltani az oltásokat, így azok is fel tudnák venni a szükséges oltóanyagot, akik félnek a tűtől és a szúrástól. A Matter folyóiratban megjelent tanulmányban egy apró, kapszulaszerű eszközről írnak, amit ha lenyel az ember, a gyomor nyálkahártyáján keresztül juttatja be a szervezetbe a szükséges mRNS-t.
A Soma (self-orienting millimeter-scale applicator) nevű eszközt még 2019-ben mutatták be a szakemberek, mint az inzulin bevitelének egy lehetséges alternatíváját. A Nature Biotechnology című folyóiratban 2021-ben megjelent tanulmány szerint azonban az antitestek bevitelére is alkalmas lehet a metódus.
A tabletta képes önmagától a megfelelő irányba fordulni, hogy aztán egy milliméternél is kisebb tű segítségével juttassa be a szövetbe az anyagot. A szakemberek megjegyzik, hogy jelenleg a lenyelhető mRNS nem lehet alternatíva, mert gyorsabban lebomlik, minthogy kifejthetné hatását.
A kutatók sertéseken próbálták ki a Somát. Minden állatnak három kapszulát adtak, amelyek 50 mikrogramm mRNS-t tartalmaztak, amely a Cre nevű enzimet kódolta. Egy nappal később az orvosok a gyomorból és a májból vettek szöveteket.A három sertésből kettő gyomrában kimutatták az enzimet, ugyanakkor egyik májszövetben sem volt jelen. Mindezt sikerként könyvelték el a szakemberek, mert ezek szerint valóban sikerült a gyomor szövetébe bejuttatni a enzimet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A jövőben azt vizsgálják majd a szakemberek, hogy a szerkezet csak a gyomorban indítja-e be az immunválaszt, vagy az egész szervezetben. Amennyiben utóbbi, az nagy könnyebbséget jelenthet akár az oltások kiváltásánál is.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








