A töltőállomás meghibásodása miatt tankolt vizet több autós is az egyik Shell benzinkúton - derült ki a társaság vizsgálatából.
Kemenesi Gábor elmondta, már a harmadik tesztfázisban van az az orrspré, ami a kezelt sejteket megvédi a vírusfertőzéstől. A pécsi virológus szerint tőlünk függ, hogy ennek milyen lefolyása lesz a negyedik hullámnak.
Már a harmadik klinikai tesztfázis előtt áll az a koronavírus elleni szer, amellyel kapcsolatban a pécsi virológusok végeztek kutatásokat. A hatóanyag a kezelt sejteket megvédi a vírusfertőzéstől – mondta a Heteknek Kemenesi Gábor víruskutató, a Pécsi Tudományegyetem adjunktusa.
Laborkörülmények között igazoltuk azt, hogy az orrcsepp az azelasztin-hidroklorid hatóanyaga révén képes lehet a fertőzést, a vírus szaporodását megállítani, sőt azokat a sejteket, amiket kezeltünk vele, meg is védte a vírusfertőzéstől. Németországban még hátravan a harmadik klinikai tesztfázis, és úgy látszik, hogy emberben is működni fog, tehát ez egy ígéretes szer
– mondta Kemenesi Gábor.
Korábban lehetett hallani arról is, hogy a Pécsi Tudományegyetem virológusai az osztrákokkal közösen fejlesztenek egy koronavírus elleni vakcinát. Erről a projektről a kutató azt mondta, hogy mivel időközben többféle vakcina is elérhetővé vált világszerte, és óriási a gyártási kapacitás is, ez a fejlesztés „okafogyottá vált, bár kutatási szempontból továbbra is érdekes.”
Ugyanakkor szerinte esély nyílhat arra, hogy az mRNS-vakcinák gyártása Magyarországon is lehetővé váljon: igyekeznek hazahozni az mRNS-vakcinatechnológia tudástranszferét. „Az mRNS-vakcina gyártásához egy sor különböző kutatóelme kell: fehérjebiológus, modellező, virológus és sok más szakértő. Most itthon hozzuk létre ennek a tudományos hálózatát” – mondta Kemenesi.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A víruskutató a járvány negyedik hullámáról szólva hangsúlyozta: tőlünk függ, hogy ennek milyen lefolyása lesz.
Még sok az oltatlan ember, ők különösen veszélyeztetettek, megtölthetik a kórházakat, és előállhat megint egy olyan helyzet, amit senki nem szeretne látni
– jegyezte meg Kemenesi Gábor, hozzátéve, hogy az oltás felvétele mellett a maszkviselés is segíthet a járvány leküzdésében.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








