Korlátozták a teherautók közlekedését, leállították a kültéri munkálatokat , repülőgépjáratokat mondtak le, és azt tanácsolták, hogy a gyerekek ne menjenek az utcára.
Tíz hét folyamatos csökkenés után ismét nőni kezdett Európában a regisztrált koronavírus-fertőzöttek száma - jelentette be csütörtökön az Egészségügyi Világszervezet (WHO) európai igazgatója, a járvány újabb hullámának veszélyére figyelmeztetve.
Sajtótájékoztatóján Hans Kluge elmondta, hogy a múlt héten 10 százalékkal nőtt az újonnan regisztrált fertőződések aránya, a növekedést pedig az utazásokkal, összejövetelekkel és a társadalmi távolságtartásra vonatkozó korlátozások enyhítésével magyarázta. Kiemelte, hogy miközben Európában megjelent a járvány delta variánsa, a kontinensen még mindig milliók nincsenek beoltva, s leszögezte: elkerülhetetlen a járvány újabb hulláma, ha az emberek fegyelme lanyhul.
A fokozottabban fertőzőképes, először Indiában azonosított vírusmutációt már Európa több országában azonosították, a variáns okozta megbetegedések miatt pedig néhány helyen ismét szigorítottak a járványügyi rendelkezéseken. A WHO részéről kiemelték azt is, hogy augusztusra a járványügyi korlátozások nagy részét várhatóan feloldják, jóllehet a térségben élők jelentős része erre az időre még mindig nem lesz teljesen beoltva.
A világszervezet adatai szerint a kontinensen élők csupán 24 százaléka kapta meg valamelyik vakcina mindkét dózisát, az idős lakosság fele, valamint az egészségügyi dolgozók 40 százaléka pedig továbbra sincs megfelelően védve. "Ilyen számok mellett a pandémia még korántsem ért véget. Hiba lenne az ellenkezőjét feltételezni" - szögezte le Kluge. Catherine Smallwood, a WHO európai részlegének rendkívüli helyzetekkel foglalkozó vezetője szintén hangsúlyozta a megelőzés fontosságát, kiemelve a teszteléseket és a kontaktkutatást, hozzátéve, hogy a járvány elleni legfontosabb fegyver az oltás.
Az Európai Betegségmegelőzési és Ellenőrzési Központ (ECDC) a múlt héten azt közölte, hogy idén nyáron vélhetően a delta variáns lesz a meghatározó Európában, s a mutáció augusztus végéig akár az újonnan azonosított fertőzések 90 százalékát is okozhatja. Az ECDC szerint a delta változat (B.1.617.2) 40-60 százalékkal fertőzőbb, mint az Angliában azonosított alfa (B.1.1.7) variáns, a kutatások pedig megegyeznek abban, hogy a kétdózisú oltások első adagja csak korlátozott védelmet nyújt ellene.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








