Az ajándékozás nem minden esetben jár adómentességgel, ezért különösen fontos tisztában lenni az ajándékok adózási szabályaival.
Helyben is megszervezhetik munkavállalóik oltását a hazai gazdasági társaságok a helyi kormányhivatalok segítségével. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) oltási kampányt indít annak érdekében, hogy erre a lehetőségre felhívják a vállalkozások figyelmét, ezzel is gyorsítva az átoltottság elérését és a gazdaság teljes újraindítását.
A munkaadóknak és a munkavállalóknak elemi érdekük a gazdaság mielőbbi újraindítása, a munkavállalók egészségének védelme és a kereslet stabilizálódása. Ez jelenleg a minél szélesebb körű átoltottsággal lehetséges, ennek elérésében kívánja támogatni a kamara a magyarországi gazdasági társaságokat
– mondta a Magyar Nemzetnek adott interjújában Parragh László. Az összes hazai vállalkozásnak lehetősége van arra, hogy helyben, saját telephelyén szervezze meg munkavállalói beoltását - emelte ki az MKIK elnöke.
"A lehetőség ugyanakkor a nagyobb, több munkavállalót foglalkoztató száz-kétszáz vállalkozásnak jelenthet érdemi előrelépést. A munkahelyi oltakozás előnye egyfelől a dolgozók szervezett, munkavégzéshez igazodó oltása, másfelől a magyarországi átoltottság jelentős felgyorsítása" – mondta el Parragh László, aki ismertette: a vállalkozásoknak a helyi kormányhivatalhoz kell fordulniuk, amennyiben élnek a vállalati szintű oltás lehetőségével. A kormányhivatal felveszi az illetékes szervekkel a kapcsolatot, a szükséges vakcinamennyiség szállításával, tárolásával kapcsolatos logisztikai feladatokat nem a cégeknek kell megszervezniük.
Az MKIK napokban induló oltási kampányától függetlenül is van lehetőségük a cégeknek oltópont létrehozására. A Mol, a Richter, a győri Audi-, a kecskeméti Mercedes- és az esztergomi Suzuki-gyár is megszervezte már korábban a unkavállalók oltását. Parragh László példaként említette: az MKIK a közelmúltban kötött előzetes megállapodást a Magyar Bankszövetséggel, a tárgyalások eredményeként a bankszektor munkatársainak a közeljövőben így már lehetőségük lesz a szervezett munkahelyi oltatásra.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








