Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Korlátozni kell, nem pedig teljesen felfüggeszteni az alkoholfogyasztást a Covid-19 elleni vakcináció idején - jelentette ki a Szputnyik V vakcinát kifejlesztő intézet igazgatója, Alakszandr Gincburg akadémikus az orosz sajtónak szerdán adott nyilatkozataiban.
"Természetesen nincs szó semmilyen totális alkoholtilalomról. A fogyasztás ésszerű korlátozásáról van szó, addig, amíg a szervezetben ki nem alakul az immunválasz a koronavírusos fertőzésre" - nyilatkozott Gincburg.
- mondta az akadémikus. A RIA Novosztyi hírügynökségnek azt hangoztatta, hogy ez nemcsak a Szputnyik V-re, hanem minden vakcinára vonatkozik. "Ettől függetlenül nyomatékosan tanácsoljuk, hogy mindegyik oltás után három napig tartózkodjanak az alkoholfogyasztástól" - tette hozzá.
Gincburgot Anna Popova tisztifőorvosnak, az orosz fogyasztóvédelmi felügyelet (Roszpotrebnadzor) vezetőjének arra a keddi, külföldön is jelentős visszhangot kiváltó nyilatkozatára reagáltatta az orosz média, amelyben a szakember azt mondta, hogy az új koronavírus elleni védőoltásra készülőknek csaknem két hónapig - az immunizáció előtt két hétig, valamint az első injekció után 42 napig - le kell mondaniuk az alkoholfogyasztásról. Popova ezt részletezve elmondta, hogy a két összetevőből álló vakcina két oltása között 21 napnak kell eltelnie, és a második injekció után újabb 21 napig tart az immunitás kialakulása.
Mint mondta, az első dózis beadását megelőzően legkevesebb két héttel semmiképpen sem szabad alkoholt fogyasztani. Rámutatott, hogy az alkoholfogyasztás megterheli a szervezet méregtelenítési rendszerét, ami akadályozza a védettség kialakulását.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A szerdán közzétett hivatalos adatok szerint Oroszországban az igazolt új koronavírusos fertőzöttek száma az elmúlt napon 26 190-nel 2 541 199-re emelkedett. A terjedés mértéke 1 százalékos, az új esetek 18,1 százaléka tünetmentes. Az aktív esetek száma 488 689, a halálos áldozatoké 559-cel 44 718-ra, a felépülteké pedig 26 266-tal 2 007 792-re emelkedett. Az országban a járvány kezdete óta több mint 80,5 millió, az elmúlt napon pedig mintegy 427 ezer laboratóriumi tesztet végeztek el. Koronavírus-fertőzés gyanújával mintegy 545 691 embert tartanak orvosi megfigyelés alatt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








