Az építőiparban 2025-ben a csökkenő megrendelések mellett a munkaerő megtartása jelentette a legnagyobb kihívást.
A globális krízis hatására kialakult gazdasági lassulás világszerte kockázatot jelent a vállalatok etikus működésére - derül ki az EY közel 3600 cégvezető és beosztott megkérdezésén alapuló nemzetközi felméréséből. A szervezetek munkavállalói és beszállítói ugyanis hajlamosabbá váltak a szabályok megszegésére annak érdekében, hogy megőrizzék az egészségügyi veszélyhelyzet előtt elért pozícióikat.
Világszerte a munkavállalók harmada képes lenne etikátlanul cselekedni szakmai és anyagi előmenetele érdekében az EY Global Integrity Report tanulmánya szerint. A következő hónapokban ez az arány ráadásul tovább növekedhet a megkérdezettek 25 százaléka szerint, hiszen az alkalmazottak aggódnak az állásukért, a beszállítók nem látják biztosítottnak a megrendeléseiket, a vezetők pedig a cég jövőjét féltik.
- hangsúlyozta Farkas Ádám, az EY felelős üzleti működéssel foglalkozó területének szenior menedzsere. A szakember szerint az átlátható működés biztosítása érdekében minden cégnek érdemes felülvizsgálnia a belső kontroll rendszereit, különös tekintettel egy esetleges második hullámra.
A nemzetközi riport rámutat, hogy a társaságok etikus működését a globális gazdasági visszaesés mellett a távmunka elterjedése (33%), a beszállítói láncok megszakadása (28%), illetve a munkavállalói bérek és juttatások csökkenése (24%) is kedvezőtlenül befolyásolja.
Szinte az összes válaszadó úgy látja, hogy a jelenlegi helyzetben kulcsfontosságú a felelős vállalati működés (95%), ami számottevő előnyökkel jár a szervezetek számára. A felmérésbe bevontak szerint az etikus cégeknek hosszú távon erősödik a reputációja (50%), nagyobb eséllyel szereznek új ügyfeleket (41%) és könnyebb megtartaniuk a tehetséges munkatársaikat (40%) is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








