Napok óta tart a borús, ködös időjárás, és csütörtökön sem várható változás.
Biztató jeleket mutatnak a forgalomba helyezési adatok: júliusban már visszaállt a volumen a 2018-as szintre. Persze, még nem értük el a tavalyi rekordév számait, de a január-júliusi adatokon még bőven látsszik, hogy több hónap kiesett a hazai autópiacnak. Több kereskedés nulla százlékos hitelekkel igyekszik pörgetni a kersletet.
Csattra ugyanannyi autót helyeztek forgalomba júliusban Magyarországon, mint 2018. azonos havában - derült ki a Datahouse gyorsjelentéséből, amely eljutott a Pénzcentrumhoz is. Számszakilag összesen 12 045 személygépkocsit állítottak forgalomba itthon júliusban, 3240-el kevesebbet, mint a 2019-es rekordévben, ami 21 százalékos visszaesést jelent.
A január-júliusi összesített adatokon azért látszik, hogy több hónap is kiesett a magyar autópiacnak: 2020. első 7 hónapjában 67 725 darab gépkocsit helyeztek forgalomba, ami 22 108-cal kevesebb, mint a tavalyi év hasonló időszakában (2020. január-júliusban 89 833 volt a forgalomba helyezett személygépjárművek száma). Ez 24,6 százalékos visszaesést jelent, de még a "szervényebb" 2018-as évhez képest is 18,2 százalékos a visszaesés személygépkocsi-fronton.
Bizakodnak a kereskedők
Amikor újra megnyithattak a kereskedések, Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke a Pénzcentrumnak arról beszélt, a nyár kulcsfontosságú lesz a hazai autókereskedőknek a túlélés szempontjából.
Realitása van annak, hogy a június és a július is egyre inkább erősödik majd. A klasszikus értelemben vett nyár az autókereskedelemben mindig jól szokott sikerülni, bízunk benne, hogy ez idén is meglesz. Ha nem is a tavalyi volumennel, de a működést, az életbenmaradást mindenképpen segíti a fellendülés
- jelentette ki a GÉMOSZ elnöke, aki szerint a kerskedők akciókkal is igyekeznek bepörgetni a keresletet. Ilyen például a nulla százalékos finanszírozás, amit jellemzően a készletkisöprésekkor alkalmaznak.
Sok helyen él a 0 százalékos akció
Egy gyors kereséssel kiderült, hogy több Suzuki, Renault és Opel kereskedés is kampányol a nullás finanszírozással, emellett a Honda is nulla százalékot ad egyes modellekre. Úgyhogy érdemes kersgélni, de azt is észben kell tartani, hogy ebben az esetben a pénzintézetek általában 20 százalékos önerőt kérnek a vásárlóktól, legalább ennyivel kell beszállni. Tehát ha mondjuk egy 5 millió forintos autót szeretnénk megvásárolni, akkor mindenképpen rendelkeznünk kell legalább 1 millió forintnyi önerővel.
Természetesen akkor sincs veszve semmi, ha valakinek nincs több millió forintja autóvásárlásra. A bankok kínálatában számtalan szabad felhasználású hitel áll rendelkezésre, amelyek kamata szintén nem magas. Nagy előny, hogy ebben az esetben már a vásárláskor a tulajdonunkká válik a gépjármű, és önerő sem szükséges a vásárláshoz. Emellett nincs kötelező casco sem, és a gépjármű életkora sem számít - lízingeknél a bankok ki szoktak kötni egy maximális életkort, amely felett már nem lehet finanszírozást igényelni a kocsira.
A legjobb személyi kölcsön felkutatásához érdemes a Pénzcentrum kalkulátorát használnod. Az 5 millió forintos hitelösszegre és 84 hónapos futamidőre leadott kalkuláció alapján látható a rangsoron, hogy a legjobb ajánlatot jelenleg a CIB Bank nyújtja, itt a THM év végéig 5,72%, utána pedig 7,87% a törlesztőrészlet havonta 77 340 forint lesz 2021-től. Érdemes lehet még megfontolni a Raiffeisen Bank ajánlatát: személyi kölcsöne a moratórium lejárta után 8,09 százalékos THM és 77 422 forintos törlesztőrészlet mellet vehető igénybe. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, futamidő, stb.) keresd fel a Pénzcentrum autóhitel-kalkulátorát.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








