A koronavírus genetikai mutációi olyan mintázatokat tárnak fel, amelyek alapján a tudatos védekezés hatásai is mérhetővé válnak.
Ahogyan arra számítani lehetett, áprilisban - a koronavírus-járvány miatti korlátozások eredményeként - alig tizedére csökkentek az újautó szerződéskötések. A korábbi megrendelések miatt ez a drámai visszaesés csak részben látszik meg a forgalomba helyezési számokban: az előző hónapban 6170 új személyautót helyeztek forgalomba, ami éves összevetésben így is több mint 50 százalékos csökkenésnek felel meg.
Az év első négy hónapjában így összesen 38 841 darab új autó kapott rendszámot, 17 százalékos csökkenést okozva a tavalyi évhez viszonyítva, ez pedig az autóvásárlások 40 százalékát finanszírozó lízingcégeknél is visszaesést hozott. A zuhanás után májusban javulhat a helyzet, mert az autószalonok újra működnek.
Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára azt mondta: "Az autópiac és a járműfinanszírozás is egyike azoknak az ágazatoknak, amelyekben a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásai azonnal megjelentek. Európában és Magyarországon is drasztikusan csökkentek az eladások a járványhelyzet miatt, részben a kereslet visszaesése és az autószalonok bezárása miatt. Éppen ezért kiemelt jelentőségű, hogy május elejétől az autószalonok újra működnek."
Gablini Gábor, a Gémosz elnöke hozzátette: "Magyarországon közel 700 újautó-eladással foglalkozó szalon működik. Április hónapban az új szerződések száma alig haladta meg a tavalyi áprilisi volumen 10 százalékát, ami súlyos hatással lehet a márkakereskedőkre is. Ezért is jó hír, hogy megélénkülhet a forgalom a szalonokban, egyszerűen és gyorsan, az egészségügyi protokoll előírásának megfelelően, vásárolhatnak ismét az ügyfelek."
A két szervezet közleményéből kiderül, hogy az eladások lassú felfutásával lehet számolni, és jó esetben, az év vége felé közelíthetik meg azok a tavalyi számokat. Bár pontos előrejelzést még nem lehet adni az új járművek piacának alakulására, szakértők szerint, állami autócsere program nélkül, 2022-23-ra érheti el leghamarabb az új autók értékesítése a 2019-es darabszámot. A kishaszon járművek esetében valószínűsíthető azonban, hogy a magyar jegybank kedvezményes hitelprogramján, az NHP Hajrá!-n keresztül, támaszt kaphat a kereslet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ugyanakkor sokan várják az elektromos autók beszerzését támogató állami pályázat mielőbbi újraindítását. Remélhetőleg lehetőség lesz a támogatások növelésére, az eljárás egyszerűsítésére, ezzel is támogatva nemcsak az autópiac magára találását, de a zöld átmenetet is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


