A Spanyolországot és Portugáliát, valamint Franciaország déli részeit érintő áramszünet a légiközlekedésben is fennakadásokat okoz, amely miatt a Wizz Air Lisszabonból Budapestre tartó járatát törölni...
Brutális pofont kapott a magyar autópiac a koronavírustól: gyakorlatilag feleannyi személygépkocsi állt forgalomba idén áprilisban Magyarországon, mint egy évvel korábban. A nagy márkák mind-mind visszaestek, a legnagyobbat a Honda és a Suzuki zuhant a járvány miatti lassulás első teljes hónapjában - és még hol van a vége... A Pénzcentrum gyorselemzése a Datahouse friss adatai alapján.
Teljesen kicsinálta a koronavírus a magyar autópiacot, áprilisban konkrétan feleannyi gépkocsi állt forgalomba, mint 2019. negyedik hónapjában. Mialatt a tavalyi rekordévben áprilisban 12 421 autó állt forgalomba hazánkban, a Datahouse megküldte a Pénzcentrumnak a friss adatait, amelyek szerint ez idén áprilisban csak 6170 darab volt. Az alábbi csárton talán még drámaibban látszik a visszaesés, főképpen, hogy már márciusban is 14 százalékkal kevesebb autót állítottak forgalomba Magyarországon, mint egy évvel korábban.
Furcsa, de ebben a nehéz helyzetben is akad olyan márka, amely ha nem is túl sokat, de javítani tudott a tavaly áprilisi számain: a Toyota amellett, hogy 759 forgalomba állt gépkocsival megnyerte 2020. áprilisát, még 5,86 százalékkal túl is szárnyalta a tavaly ilyenkori mutatóját. A második legkelendőbb márka a múlt hónapban a Dacia volt, a harmadik pedig a Skoda. Az alábbi csárton látható, hogy szinte minden márka forgalomba helyezései csökkentek az előző évekhez képest.
A TOP 25 márka közül egyértelműen a Suzuki és a Honda bukta a legnagyobbat tavaly ilyenkorhoz képest: most áprilisban 80,79 százalékkal kevesebb Honda, és 78,9 százalékkal kevesebb Suzuki állt forgalomba, mint 2019. azonos hónapjában, de 70 százalék körüli csökkenést mutat az Opel és a Nissan is a vírus okozta válsághelyzet első teljes hónapjában. Összességében a legtöbb népszerű márkánál csökkentek a forgalomba helyezések, van, akinél 50-60 százalékkal is, de a "szerencsésebbek" legtöbbjénél is 27-47 százalék közötti a deficit.
Év végéig kedvezményes THM-el vehetsz fel autóhitelt: nézz szét az ajánlatok között!
A Toyota mellett javított még a forgalomba helyezéseinek számán, vagy nem zuhant be teljesen a Dacia (-2,19%), a Citroen (+2,56%), illetve a Jeep (-3,33%). Ezek mellett még a Lexus forgalomba helyezései nem csökkentek annyira drámaian, "csak" valamivel több, mint 11 százalékkal.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A modellek között még mindig a Dacia Lodgy vezeti az éves eladási listát, ebben vélhetően az játszik közre, hogy most kezdenek kipörögni a nagycsaládos autóvásárlási szerződések - ugye, a Lodgy az egyik legolcsóbb hétszemélyes a piacon, a 2,5 milliós állami kedvezménnyel akár féláron is meg lehet venni. Második helyen a Skoda Octavia áll 1553 forgalomba helyezett darabbal, a harmadik pedig a Toyota Corolla 1445-tel. A tavaly mindent vivő Suzuki Vitara most csak az ötödik legnépszerűbb autó a listán 1179 forgalomba állított modellel, a tavalyi ezüstérmes SX4 S-Cross pedig a tizedik helyen áll, eddig 908-at helyeztek forgalomba.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


