Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
2020. márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,9%-kal voltak magasabbak az egy évvel korábbinál - derült ki a KSH mai napon publikált adataiból.
A jelentésszerint az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a szeszes italok, dohányáruk ára emelkedett jelentős mértékben. Februárhoz képest az élelmiszerek ára a megszokottnál nagyobb mértékben emelkedett, amiben a koronavírus-járvány hatásai is szerepet játszhattak. A járműüzemanyagok ára a jelentősen visszaeső olajárak következtében érdemben csökkent egy hónap alatt.
12 hónap alatt, 2019. márciushoz viszonyítva:
- Az élelmiszerek ára 7,6%-kal nőtt, ezen belül a sertéshúsé 27,4, a párizsi, kolbászé 20,8, a szalámi, szárazkolbász és sonkáé 12,2, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 11,9, a cukoré 10,1, a tejé 9,1, a kenyéré 8,4%-kal lett magasabb. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 7,2, ezen belül a dohányáruké 11,3%-kal emelkedett. A szolgáltatásokért 3,8%-kal kellett többet fizetni, ezen belül a lakbér 8,7, a belföldi üdülés ára pedig 8,1%-kal nőtt. A járműüzemanyagok ára 2,1%-kal csökkent.
1 hónap alatt, 2020. februárhoz viszonyítva:
- A fogyasztói árak átlagosan 0,2%-kal emelkedtek. Az élelmiszerek ára a megszokottnál nagyobb mértékben, átlagosan 1,0%-kal nőtt, amiben a koronavírus-járvány okozta megnövekedett kereslet is szerepet játszhatott. Az élelmiszereken belül az étolaj ára 4,9, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 3,5, a cukoré 2,3, a sajté, illetve a tejtermékeké 1,5-1,5, a kenyéré pedig 1,4%-kal lett magasabb. A szeszes italok, dohányárukért 0,9%-kal kellett többet fizetni, ezen belül a dohányáruk 1,2%-kal drágultak. A ruházkodási cikkek ára 0,8, a szolgáltatásoké 0,5%-kal nőtt. A járműüzemanyagok ára a jelentősen visszaeső olajárak hatására 5,3%-kal csökkent, így ez az egy termékkör önmagában 0,4 százalékponttal mérsékelte a fogyasztóiár-index emelkedését.
2020. január-márciusban az előző év azonos időszakához képest:
- A fogyasztói árak átlagosan 4,3%-kal nőttek.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás
- Hatházi Róbert: a húsvét minden kor emberének ugyanazt az üzenetet hordozza
- Nagy változás a gyógymedencéknél - részletesen indokolt az NNGYK
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj