A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
A gyerekek ma már a közösségi médiából és az influencerektől is tájékozódnak a táplálkozásról, de a résztvevők több mint háromnegyedénél még mindig a szülők véleménye a legfontosabb - derül ki egy kutatásból A kutatás rávilágított arra is, hogy már minden második gyerek tisztában van vele, hogy naponta 0,5 liter tej, vagy ennek megfelelő tejtermék fogyasztása ajánlott. A tej és tejtermékek előnyeit és fontosságát 10-ből 8 kiskamasz ismeri, ennek ellenére mégis mindössze 13 százalékuk fogyaszt naponta joghurtot.
Az immár harmadik éve elvégzett kutatás a "Danone Focikupa a Gyermekekért" torna 10-12 éves résztvevői körében, több mint 800 fő megkérdezésével készült, melyből kiderült, hogy a tanulók a tanárok és az edzők véleményét is nagyon fontosnak tartják, döntéseikben a családjuk mellett, az ő példamutatásuk meghatározó számukra. A megkérdezett gyerekek több mint háromnegyede, 79 százaléka tudta, hogy miért lényeges tejet és tejtermékeket fogyasztani, sőt többségüknek az is egyértelmű, hogy az ezekben a termékekben található kalcium erősíti a csontokat és a fogakat. A gyerekek 63 százaléka pedig azzal is tisztában volt, hogy a kalcium felszívódását a D-vitamin segíti, habár válaszaikból látszik, hogy ismerik mennyi az ideális mennyiség, amit a tejből és a tejtermékekből fogyasztaniuk kellene, mégis, a megkérdezettek több mint fele, 52 százaléka, hetente csupán egyetlen joghurtot eszik, abból is elsősorban a gyümölcs ízesítésűt.
- mondta Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke. A 10-12 éves korosztály táplálkozási szokásainál a korábbi évekhez képest javulás látható. A válaszadó gyerekek 96 százaléka minden nap ebédel, 91 százalékuk pedig rendszeresen vacsorázik. A megkérdezettek válaszaiból azonban az is kiderült, hogy az uzsonnát hagyják ki a legtöbben. A fiatalok 98 százaléka, 96 százaléka és 95 százaléka jelölte be a gyümölcsöt, zöldséget és a vizet, mint nélkülözhetetlen táplálékot. Arra a kérdésre, hogy miből kellene kevesebbet fogyasztaniuk az édességet, a sós rágcsálnivalókat és különböző pékárukat válaszolták.
"Az egészséges életmód kialakításának alapja a kiegyensúlyozott táplálkozás és a rendszeres mozgás. A Danone felelős vállalatként igyekszik kivenni részét az ismeretterjesztésből, hogy már a kiskamaszok is tisztában legyenek egészségük fontosságával, így segítve őket abban, hogy később maguk is egészséges felnőtté váljanak" - mondta Gyergyói-Szabó Anita, a Danone Magyarország Kft. külső kommunikációs menedzsere. "A tej és tejtermékekben lévő kalcium előnyeit a gyermekek 89%-a ismeri. A tudatos táplálkozással pedig nem csupán a saját egészségüket, de a környezetet is óvják, védik." - tette hozzá.
Az iskolai büfék kínálata is nagyban hozzájárul az étkezés minőségéhez, hiszen a diákok előszeretettel vásárolnak a szünetekben maguknak élelmiszert. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a büfékben a gyerekek közel háromnegyede vásárol rendszeresen szendvicset, 47 százaléka pedig ásványvizet. A büfében vásárolt élelmiszerek esetében a gyerekek 50 százaléka az ételek ízét, 52 százalékuk pedig azt tartotta fontosnak, hogy az étel minél egészségesebb legyen.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








