A kávéfogyasztás egészségmegőrző hatásait számos kutatás igazolta, köztük a Semmelweis Egyetemé is. Nem mindegy azonban, hogyan fogyasztjuk az italt.
Bár szerelmet a régi mondás szerint pénzért nem lehet vásárolni, egészséget úgy látszik nagyon is. A világ leggazdagabbjai pedig hajlandók áldozni is arra, hogy ameddig csak lehet, meghosszabbítsák az életüket. Olyannyira, hogy a leggazdagabb milliárdosok akár a vagyonuk felét is odaadnák plusz 10 életévért. Emellett pedig jóval többet költenek egészségügyre, magas minőségű ételekre, testmozgásra, valamint minden olyan egyéb szolgáltatásra, ami segít megvalósítani egy minél hosszabb életet.
Az elmúlt néhány évtized során az átlagéletkor szinte az egész világon megállás nélkül emelkedik. Mára Kínától az Egyesült Államokig, de még a legtöbb kelet-európai országban is a születéskor várható élettartam elérte a 70-es életszakasz végét, de például Nyugat-Európában és Japánban ez a szám már jócskán 80 fölé is felkúszik - jelentette nemrégiben az OECD.
Ez azonban nem mindenkinek elég. A legtöbb gazdag ember ugyanis bőven hosszabb, akár 10, 20 év plusszal is számol a saját életét illetően. Sőt egy friss UBS felmérés szerint az általuk megkérdezett gazdag befektetők 53 százaléka 100 évvel számol.
Ez a fajta nagyravágyás egyáltalán nem meglepő, hiszen sok tanulmány látott napvilágot az utóbbi időben, melyek arról számolnak be, hogy az anyagi jólét bizony jócskán meghosszabbíthatja az életet. Egy 2016-os kutatás szerint például az a leggazdagabb 1 százalékba tartozó amerikai nők több mint 10 évvel tovább élnek, mint a legszegényebb 1 százalékból kikerülő társaik. A gazdag és szegény férfiak között pedig mér rosszabb a helyzet, köztük a különbség több mint 15 év.
Az UBS felméréséből azonban az is kiderül, hogy a kirívóan magas bemondások mögött igenis tudatos készülés áll. Az látszik ugyanis, hogy a 100-as életkor megcélzása egyáltalán nem olcsó mulatság, és ezt a leggazdagabb befektetők is tudják. Éppen ezért ez a réteg rengeteget költ egészségügyre, minőségi ételekre, testmozgásra és minden más egyéb olyan szolgáltatásra, ami meghosszabbíthatja az életét.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A gazdagok között is vannak azonban gazdagabbak. Azok ugyanis, akik több mint 50 millió dolláros vagyon fölött rendelkeznek, ennek a 48 százalékát simán beáldoznák 10 plusz életévért, míg ez a szám csak 32 százalék azok esetében, akiknek "csak" 1-2 milliós vagyonuk van.
(via Bloomberg)
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








