1 °C Budapest

7 alvásbiztos módszer, ha csak kávéval bírod elviselni a melót

2017. február 13. 14:33

Az egész napos munkahelyi koncentráció fenntartásához sokan naponta több kávét is megisznak. Ugyan mértékkel fogyasztva kifejezetten hasznos is lehet (egyes kutatások szerint segít például az Alzheimer megelőzésében), azonban ha túl sok kávét fogyasztunk, az negatívan hathat az egészségünkre. Nem csoda tehát, hogy vannak, akik megpróbálják mással helyettesíteni a kávét. Összeszedtünk hét olyan trükköt, ami segíthet a napközbeni koncentrációban, így segíthet (részben) kiváltani a kávét.

A tea lehet a legjobb megoldás

A teának számos változata létezik, de szinte mindegyikben található koffein is, azonban jelentősen kevesebb, mint a kávéban. A tea élénkítő hatása ugyanis leginkább egyéb, a tealevélben található vegyületek hatása.

Nem mindegy azonban, hogy milyen teát választunk, a gyümölcsteák általában minimális tealevelet tartalmaznak, így ezeknek elhanyagolható az élénkítő hatása. A leginkább elterjedt a zöldtea és a fekete tea, ezeket érdemes fogyasztani, ha a kávét szeretnénk kiváltani. Arra azért figyeljünk, hogy este már ne teázzunk, ugyanis a kávéhoz hasonlóan felboríthatja az alvási ciklusunkat.

Minden nap reggelizz!

Egy tanulmány szerint akik rendszeresen reggeliznek, azoknak jobb a rövidtávú memóriájuk és jobban tudnak koncentrálni is. Érdekes, hogy a reggelizők körében alacsonyabb az alkoholfogyasztás, a dohányzás és a testmozgás is jellemzőbb rájuk.

Persze ahhoz, hogy ez ténylegesen működjön érdemes egészséges ételeket választani, ezt úgy érhetjük el, hogy minél kevésbé feldolgozott ételeket válogatunk. Lényeges, hogy mind a három makronutrienst (fehérje, szénhidrát, zsír) tartalmaznia kell az ételnek.

Egyél magvakat!

A magvak a vitaminok kiváló forrásai, nem csoda, hogy több betegség megelőzésében is szerepük jut. A magas E-vitamin tartalmú dió viszont nemcsak hosszútávon segít megőrizni agyunk épségét, hanem rövidtávon is segíthet a koncentrációban.

Igyál több vizet!

Testünk túlnyomó része vízből épül fel, és ez nincs másként az agyunkkal sem. Ha kevés vizet iszunk, akkor az agyunk sem fog normálisan működni és ennek súlyos következményi lehetnek:

  • Folyamatos fejfájás,
  • Koncentráció hiánya,
  • Feledékenység,
  • Depresszió.

Ahhoz, hogy ezeket a tüneteket megelőzzük, igyunk legalább 2-2,5 liter vizet naponta. Persze, ha valamilyen vízhajtót iszunk (pl: kávé), fizikai munkát végzünk vagy testmozgást végzünk, akkor ennél többre is szükség lehet.

Egyél több olajos halat!

Az olajos halak omega-3 tartalma jó szolgálatot tehet az agyunk felpörgetésében, ugyanis segíti a vérkeringést az agyunkban (és gyakorlatilag az egész testünkben). Ezáltal bizonyítottan 15 százalékkal növeli az emlékezőképességet, és segít a sztrók megelőzésében és a demencia megelőzésében és lassításában is nagy szerepe lehet.

Meditálj!

Ugyan kevesen tehetik meg, hogy nap közben félre vonulnak a munkából, pedig ha 20 percet tudunk meditálni és a munka helyett mással foglalkozni, akkor ezzel teljesen felfrissíthetjük az agyunkat és a munkaidő maradék részében is jobban tudunk koncentrálni a feladatainkra.

A munka törvénykönyve egyébként megszabja, hogy (munkaórától függően) pihenőidőt kell biztosítani a munkavállalónak. Ez 6 óra felett 20 perc, 9 óra felett pedig 25 percnak kell lennie.

Aludd ki magad!

Nehéz olyan élethelyzetet találni, amikor minden nap ki tudjuk magunkat aludni, pedig ez a legjobb megoldás a koncentrációnk megőrzésére és fenntartására. A kutatások szerint 7 és 8 óra közötti alvásra van szüksége a szervezetnek, ha ennél kevesebbre jut csak idő, akkor az koncentrációs problémákhoz és hangulatingadozáshoz, feszültséghez vezethet.

NEKED AJÁNLJUK
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 27. péntek
Angelika
4. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2023. január 27. 08:07