7 tipp: így kezdj fogyókúrázni januártól

7 tipp: így kezdj fogyókúrázni januártól

2016. december 28. 06:02

Magyarországon a felnőtt lakosság 65 százaléka túlsúlyos vagy elhízott - nem véletlen, hogy az újévi fogadalmak listáján előkelő helyen szerepel a fogyókúra. Sokan vannak, akik azzal a céllal indulnak neki a januárnak, hogy leadnak 5-10-20 kilót, egészségesebben étkeznek, vagy többet mozognak. Aztán persze sokan elbuknak, van, aki már néhány hét után. A fogyókúra nem feltétlenül pénz, sokkal inkább elszántság kérdése - dietetikus szakértőnk segítségével mutatjuk a legfontosabb lépéseket.

Az online világ információáradata évek óta megnehezíti a fogyókúrázók dolgát. Túl sok információ, túl sok módszer, és túl sok tévhit kering a neten, ezekből pedig szinte lehetetlen kiválasztani azt, hogy számunkra mi a megfelelő - mondta el a Pénzcentrumnak Bedő Mónika, a táplálkozási útmutatással és súlymenedzsmenttel foglalkozóNatur House Hungaryszakmai igazgatója.

A legtöbben tapogatódznak, kipróbálnak dolgokat, különféle diétákat, egészségesnek vélt táplálkozási módokat, de nem fordulnak szakemberhez, például dietetikushoz - és a sikertelenséget látva hamar abbahagyják. Ez, a különféle módszerek, csodahatásúnak ígért készítmények használata ráadásul meg is drágítja a fogyókúrát - véli szakértőnk, aki egy 1+7 pontos listát is összeállított a sikeres fogyókúra alapjairól - amit akár már januárban is elkezdhetünk.

A legfontosabb

Tudjuk, hogy mi a célunk a fogyókúrával. Tűzzünk ki magunk elé vállalható célokat, ne akarjunk gyorsan sokat fogyni. Lássuk reálisan a lehetőségeinket, és keressük a fokozatosságot. Ez abban is segít, hogy ne tántorodjunk el hosszú távon.

1. Forduljunk szakemberhez

A fogyás, az egészséges étkezés kialakítása komoly szaktudást igényel. Speciális vizsgálatok, és dietetikusi szakértelem szükséges ahhoz, hogy pontosan meghatározzuk, mennyi és milyen típusú táplálékokra, milyen mozgásformára van szükségünk ahhoz, hogy leadjuk a kilókat. Nagyon fontos azonban hangsúlyozni, hogy lokális fogyás nincs.

2. Étkezzünk gyakrabban, kevesebbet

Érdemes elfelejteni az egyszerű szénhidráttal teli étkezéseket, a sokfogásos, nagy adag ebédet és vacsorát. Ezzel szemben együnk kevesebbet, de többször.

3. Egészségesebb alapanyagok

Természetesen az étel minősége is fontos, de Bedő Mónika szerint személyre szabottan kell összeállítani a diétás étrendet, hiszen minden szervezet másként működik. A magunkhoz vett táplálék minden nap tartalmazzon nyers gyümölcs- és zöldségféléket. Magas rosttartalmú és egyben zöldség alapú köreteket jobb hatást fejtenek ki a szervezet számára, mint a magas keményítő tartalmú társaik.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 42 034 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 9,96%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 42 083 forintos törlesztőt (THM 10,01%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Csirkemell bulgurral

4. Ne koplaljunk

Az nem segíti a fogyást, ha korgó gyomorral ülünk fél napon keresztül: szakértőnk szerint a kisebb adagok, és a rendszeres, gyakori étkezés néhány hét után megteszi a hatását. Nassoláshoz is találhatunk egészségesebb édességet, friss vagy aszalt gyümölcsöt (feltéve ha hozzáadott cukrot nem tartalmaz.)

5. A mozgást nem úszhatjuk meg

Napi fél óra, reggel vagy este, akár otthon is. És itt sem csak a drága edzőterem jöhet szóba, hanem az egyszerű, otthoni testmozgás is. Fontos megjegyezni, hogy a mozgás gyakorisága felülírhatja az adott edzés hosszát.

6. Igyunk sokat

Ha szomjúságot érzünk, az ugyanúgy rossz, mint ha éhséget - úgy is mondhatnánk, hogy a sejtjeink már régóta szomjasak. Sok probléma forrása lehet a dehidratáltság, éppen ezért fokozott figyelmet kell szentelnünk a megfelelő mennyiségű folyadék pótlására.

7. Tipikus hiba: felejtsük el a fehér lisztet

Bedő Mónika elmondta azt is, hogy a fogyás szinte biztosan sikertelen akkor, ha nem hagyunk fel a fehér lisztből készült pékáruk fogyasztásával. A teljes kiőrlésű liszt, a magasabb rost tartalmú pékáru nem csak egészségesebb, hanem táplálóbb is, azaz kevesebbet kell belőle fogyasztanunk ahhoz, hogy jóllakjunk. Tehát ár-érték arányban sem feltétlenül rosszabb a teljes kiőrlésű zsömle, kenyér.

NEKED AJÁNLJUK
Sok magyar nem is tud erről az egyszerű trükkről: milliókat bukhatnak, ha nem figyelnek oda

A vállalkozásunk sikere rengeteg dolgon múlhat, nem elég az ötlet, bizony kemény munkát kell fektetni a sikerbe.

Régi klasszikus tér vissza a magyar boltokba: sokak kedvence lesz ismét elérhető a polcokon

Tíz év után ismét megjelenhet Lakatos István Év Gyerekkönyve-díjas meseregénye, a Dobozváros!

Ez lenne a megoldás a magyarok borzasztó egészségi állapotára? Kevesen ismerik ezt a trükköt

A kutatók szerint az egyik ok, amiért az adakozás javíthatja a fizikai egészséget az az, hogy segít csökkenteni a stresszt és a feszültséget.

Így győzheted le a tomboló inflációt: rengeteg magyar keresi szét magát ezzel a módszerrel

Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. augusztus 11. csütörtök
Zsuzsanna, Tiborc, Lilian
32. hét
KONFERENCIA
Tovább
Portfolio Future of Finance 2022
Októberben jön a magyar pénzügyi szakma nagy találkozója.
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Válság kontra klímacélok? Lesz miről beszélni az Energy Investment Forum-on!
Private Health Forum 2022
A hazai magánegészségügy legkiemelkedőbb konferenciája.
EZT OLVASTAD MÁR?