Megváltoztatta jelzáloghitelezési stratégiáját a Budapest Bank, ahol úgy látják: a közeljövőben a forinthitelek háttérbe fogják szorítani a devizahiteleket. A bank egy Magyarországon újdonságnak számító, forint alapú, megtakarítással kombinált jelzáloghitel-termékkel jelentkezik. Az elmúlt két év számos biztosnak hitt paradigmát megváltoztatott a hitelezési piacon, a másodlagos jelzálogpiaci válság egy tartós növekedésnek vetett véget. Amerikához hasonlóan Magyarországon is történt lemorzsolódás a hitelportfóliókban, romlott a minőségük is, de mind az ingatlanpiacon, mind a hitelezésben már a stabilizálódás jelei látszanak - fejtette ki Fatér Gyula lakossági termékmenedzsmentért felelős igazgatótanácsi tag a Budapest Bank sajtótájékoztatóján. Sok mindent jelez, hogy egy országban a lakosság teljes lakáshitel-kintlevőségi állománya mekkora a GDP-hez képest. Magyarországon ez 14%, szemben az európai átlaggal, amely 50%. Az európai listát Hollandia vezeti, ahol ez az arány közel 100%. A növekedés legnagyobb gátló tényezője, hogy a lakossági kereslet kisebb, ám hosszú távon biztató ez a 14%, ugyanis jelentős növekedési potenciált mutat. A szabályozási szigorítás kisebb-nagyobb zökkenőkkel ugyan, de jó irányba tudja terelni ezt a piacot - vélte Fatér Gyula. A Budapest Bank várakozásai szerint a jelzáloghitelezés bázisa a forint lesz a következő időszakban, hiszen csökken a forint kamata (miközben az euró, svájci frank még mindig kedvezőbb), a delikvencia a forint esetén lényegesen kisebb, nemzetgazdasági szempontból is fontos a jelzálogpiac hazai alapra terelése, és soha ilyen kedvező lehetőség nem volt a forintpiac kialakulására (a kamatkörnyezetnek köszönhetően). A fentiek fényében a Budapest Bank is átalakította jelzáloghitelezési stratégiáját, és úgy látják, a hitelezésen belül a jelzáloghitelek, ezen belül is a lakáshitelek mutathatnak növekedést. A bank ajánlatában továbbra is van euróhitel, ám a termékfejlesztés, ügyféltájékoztatás, stratégiai célok szempontjából egyértelműen a forinthitelt tartják nyerő döntésnek. Nem értenek egyet azokkal, akik szerint a hitelközvetítők ideje leáldozott. Akik képesek lesznek az új szabályoknak eleget tenni, fontos kapcsolatot tarthatnak fenn továbbra is az ügyfelekkel. A Budapest Bank néhány olyan nagy hitelközvetítővel (pl. Credit Hill) szeretne tartós kapcsolatot teremteni, melyek meg tudnak felelni a jogszabályi követelményeknek. Nem mérvadó ugyanakkor a hitelesek minőségében, hogy közvetítőtől vagy saját értékesítésből kerültek-e a bankhoz - mondta Fatér Gyula. A sajtótájékoztatón bejelentették: brit példára meghonosítják Magyarországon az ún. Egyenlítő (eredeti nevén off-set) terméket. Paragi Zoltán, a Budapest Bank hitelezési vezetője ismertette: a bank folyószámlát nyit ügyfele számlájára, ennek aktuális napi egyenlegét tőketartozás-csökkentő tételként veszik figyelembe a kamatfizetés kiszámítása során. Féléves periódusként az egyenleg a tőketartozást csökkentő tételként is figyelembe vehető, előtörlesztési díj felszámítása nélkül. Minél többet törleszt így számlájáról az ügyfél, annál rövidebb lehet a futamideje. Az új terméktől idén 10 milliárd forint új kihelyezést vár a Budapest Bank, Rákos Tamás, a Credit Hill értékesítési vezetője szerint ez reális cél. Az Egyenlítő Hitelt elsősorban azoknak kínálják a Budapest Banknál, akik folyamatos megtakarításokkal rendelkeznek, átlagon felüli jövedelmük van és ezt egyenletesen költik el, illetve akik a későbbiekben egyszeri nagyobb jövedelmet várnak, és részlegesen előtörlesztenének. A devizahitelek delikvenciája csak részben adódik az árfolyamkockázatból
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







