A Magyar Nemzeti Bank közzétette legújabb hitelezési felmérésének eredményeit. A 2010 júliusában végzett kutatás megállapítja: bár a bankok egyre több nehéz helyzetbe kerülő adós hitelét ütemezik át, számos esetben már ez sem segít.
Az MNB 7 évvel ezelőtt indította el kérdőíves felmérését, mellyel a magyarországi kereskedelmi bankok hitelezési gyakorlatát vizsgálja. A most publikált jelentés a 2010 júliusában végzett megkereséseken alapul: egyrészt a 2010. II. negyedévére visszatekintő, másrészt a 2010. II. félévére előretekintő banki várakozásokat tükrözi.
A lakossági szegmensben, főleg a devizalapú, szabad felhasználású és lakáscélú jelzáloghiteleknél a bankok szigorították a hitelezési feltételeiket. A hitelintézetek - hasonlóan az I. negyedévhez - 2010. II. negyedévében is azt érzékelték, hogy nőtt az érdeklődés a forintalapú lakáscélú hitelek iránt.
A hitelezési aktivitás mellett fontos szempont a fizetési nehézséggel küzdő hitelesek helyzete. A felmérés szerint a II. negyedévben tovább nőtt az átstrukturált hitelek aránya. A lakossági szegmensben 5,2%-ról 6,1%-ra. Emellett azonban a sikertelen átütemezések részaránya is tovább emelkedett: az átstrukturálásokat követően fizetési késedelembe esők aránya a háztartási szegmensben az I. negyedévi 20%-ról 25%-ra ugrott.
Az idő múlásával az átütemezéskor nyújtott, alacsony törlesztésű időszakok lejárnak, ami a törlesztőrészletek nagymértékű emelkedéséhez vezet. A magasabb adósságszolgálatot számos ügyfél, mivel jövedelmi helyzete nem javult jelentősen, nem tudja teljesíteni. Az átstrukturálások sikerességét a makrogazdasági környezet érzékelhető javulása, ill. a munkahelyek számának, valamint a háztartási jövedelmeknek az emelkedése növelhetné.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml