A gépjármű-finanszírozási piacot is átrendezik a március 1-jén életbe lépő változások. A körültekintő lakossági hitelezés feltételeiről és a hitelképesség vizsgálatáról szóló jogszabály a jelzáloghiteleknél jelentősen szigorúbb mértékben állapította meg a hitelezés maximumszintjét a gépjárműkölcsönök esetében - írja a Napi Gazdaság.
Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára szerint a legkeresettebb kis- és alsóközép-kategóriás autók esetében eddig több mint 50%-ban olyan finanszírozási ügyletek jöttek létre, ahol a vásárló által vállalt önrész mértéke alacsonyabb volt a most forintalapú hitelkonstrukció esetén meghatározott 25%-os, illetve forintalapú pénzügyi lízing esetében előírt 20%-os minimális szintnél.
Szakértők szerint az ilyen vevők zöme számára lényegében kigazdálkodhatatlan az EUR-alapú kölcsön és pénzügyi lízing 35-40%-os szintje. Az autót vásárolni akarók egy része vélhetően vállalja a drágább finanszírozást nyújtó forinthiteleket, ám az optimista piaci szereplők is úgy vélik, hogy legalább 20%-kal esik majd vissza ebben a szegmensben a hitelkereslet - az átlag inkább 40% körüli visszaesést prognosztizál.
A forinton és eurón kívüli finanszírozást gyakorlatilag megszüntetheti a rendeletben meghatározott 50-55%-os önrész feltétele. A szakértő vélekedése szerint ismét a készpénzes vevők számíthatnak majd nagyobb kedvezményekre az autószalonokban.
A gépjármű-finanszírozási szerződések futamidejének maximumát 84 hónapban határozták meg. Ezzel részben kiküszöbölhető a korábbi 10 éves futamidővel rendelkező ügyfeleket érintő csapda, amikor az autóját például a 4. évben lecserélni akaró ügyfél azzal szembesült, hogy a fennálló hiteltartozása eléri az autója piaci értékének másfélszeresét.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








