A 2008-as értékesítési statisztikákból az derül ki, hogy az elmúlt évben jelentősen visszaesett a hibrid meghajtású személygépkocsik iránti kereslet. Szakértők szerint a vásárlókat a jelenlegi gazdasági helyzetben a csökkenő üzemanyagárak mellett nehéz rávenni a drágább, de hosszú távon jobban kifizetődő és nem utolsó sorban környezetbarát modellek megvásárlására.
A világgazdaság az összeomlás szélére került, az üzemanyagárak pedig a mélyen a korábbi rekordok alá zuhantak. Ez a két tényező nagyban befolyásolta a hibrid modellek keresletét, a vártnál jóval kevesebb ilyen meghajtású autó talált gazdára 2008-ban. A gyártók legnagyobb félelme a jövőre vonatkozóan, hogy ezzel párhuzamosan csökkent a hibridek népszerűsége, a hálátlan vásárlók elfordultak a technológiától.
2008-ban előbb történelmi csúcson voltak az üzemanyagárak, majd hirtelen zuhanni kezdtek. Az év végére az autósok fenntartási költségei ezzel arányosan jelentősen csökkentek. A magas üzemanyagárak idején még a kívánságlista élén voltak a hibridek, ennek megfelelően minden nagy autógyártó megkettőzött erővel fogott bele a fejlesztésekbe.
A jelenlegi piaci viszonyok azt tükrözik, hogy az üzemanyagárak az autósok által elfogadható tartományba kerültek, ennek következtében nem bír akkora jelentőséggel a jármű fogyasztása, mint akár csak néhány hónappal ezelőtt. A hibridek és a normál modellek közötti árkülönbség felértékelődött, a vásárlók nem mutatnak hajlandóságot a környezetbarát technológiához tartozó felár megfizetésére.

A hitelezési feltételek változásai és a magasabb önerő bevezetése szűkítette a felvevőpiacot, miközben a vásárlók törlesztési hajlandósága a megváltozott gazdasági körülmények miatt bizonytalanabbá vált. A számok azt mutatják, hogy átlagosan 10 %-kal kevesebb hibrid talált gazdára, mint egy évvel korábban. Az adóterhek további mérséklése vélhetően elősegítené a környezetbarát meghajtású modellek visszatérését.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








