Autósok, figyelem! Megszereztük a teljes listát, több száz traffipaxot helyez ki a rendőrség. Megyei bontásban mutatjuk, hol mérik majd a sebességet.
Éves szinten százmilliókat spórol a Honvédelmi Minisztérium, mióta felmondta élet- és balesetbiztosítási szerződését és jót áll a saját maga által okozott károkért. Mutatjuk, hogy ez jó döntés volt-e, továbbá megnéztük, a rendőrség követi-e a Honvédség példáját.
Három hete, 2016. július 1-én, szolgálatteljesítés közben életét vesztette négy magyar tűzszerész, egy társuk pedig súlyos sérüléseket szenvedett. A baleset a Hortobágyon, azon belül a nádudvari bombázólőtéren történt, miközben egy második világháborús bombát próbáltak hatástalanítani.
A szomorú eset után mi is beszámoltunk arról, hogy a Honvédelmi Minisztériumnak nem volt balesetbiztosítása és Simicskó István honvédelmi miniszterre volt bízva, mekkora kártérítést ajánl fel a szerencsétlenül járt katonák családjainak.
Nézzük a számokat
Kíváncsiak voltunk, hogy a Honvédség mekkora díjat fizetett ki 2012-ig évente biztosításra, és mekkora összeget fizet azóta kártérítésként.
Jól látható, hogy 2012-ig jelentősen magasabb biztosítási díjat fizetett ki a Honvédsg a biztosítónak, mint amennyit a biztosító kifizetett kártérítésként.
2012 óta viszont nincs biztosítási díj és elfogadható szinten maradtak a kártérítési összegek, melyeket 2013-tól kezdve nem a biztosító, hanem a Honvédelmi Minisztérium fizet.
Mi a helyzet a többi fegyveres és rendvédelmi szervezetnél?
Megkérdeztük hasonló adatokról a Belügyminisztériumot, de ők nem küldtek részletes kimutatást. Elküldték viszont a saját dolgozóik, tehát a rendőrökre és egyéb rendvédelmi dolgozókra kötött élet- és balesetbiztosítási szerződésüket, amelynek a CIG Biztosító a szerződője.
59 ezer emberre évi 115 millió forintért kötöttek biztosítást, amely sokkal kisebb összeg, mint amit a Honvédség fizetett a saját állománya után.
Mindez annak a fényében árul el sokat, hogy biztosak lehetünk abban, hogy ezekben az esetekben nem mindig haltak meg a károsultak.
Mi is a biztosítás?
Egyesek furcsának találhatták, hogy egy akkora testületnek, mint a Honvédség, nincs balesetbiztosítása. Mindemellett alapvetően lehet ráció amögött, ha egy nagy szervezet úgy dönt: nem kér a biztosítóból és önmaga vállalja a kártérítés felelősségét a saját maga által okozott károkért.
Ahhoz, hogy átlássuk, miért dönthetett úgy Hende Csaba volt honvédelmi miniszter 2012-ben, hogy nem kér többet a balesetbiztosításból, meg kell értenünk a biztosítások lényegét. Az első biztosításokat az ókorban alkalmazták kínai és babiloni kereskedők.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ennek megfelelően, ha el is süllyedt egy hajó, az összes áruja biztosan nem veszett kárba semelyik kereskedőnek sem. Egy kis rizikót viszont mindenki vállalt, hiszen ha bármelyik hajó elsüllyedt, akkor valamekkora kár biztosan érte az összes kereskedőt.
A babiloni kereskedők biztosítása más elven működött. Ha egy kereskedő hitelt vett fel azért, hogy árut vásárolhasson, akkor a kamaton felül fizetett egy kisebb díjat is a hitelezőnek.
A biztosítások sokat változtak azóta, de az elv ugyanaz maradt. Egy bizonyos tevékenység kockázatát úgy elosztani egy közösség tagjai között, hogy egy-egy szereplőt soha ne érjen akkora kár, amitől teljesen tönkremenne.
Ehhez természetesen mindig kell egy nagy közösség. Könnyű belátni, hogy
- a kínai kereskedők módszere nem működött volna, ha csak ketten állnak össze, és
- a babiloni hitelezők sem jártak volna túl jól, ha személyenként csak egy-két kereskedőt hiteleznek.
A biztosítótársaságok pont azért jöttek létre, hogy összehozzanak sok embert, akik hasonló tevékenységet végeznek és akik vállalják, hogy a biztosítási díjakból megsegítik azt, akinek éppen kára következett be.
Szuper, de a Honvédségnek kevés hajója van
Viszont vannak honvédek, akik akaratukon kívül gépeikkel vagy fegyvereikkel károkat tudnak okozni, és mivel nincs az országban még 3-4 hadsereg, nincs meg az a közösség, akivel eloszthatnák a károkat egymás között.
Ennek megfelelően a biztosító valószínűleg több pénzt fog kérni a biztosításért, mint amennyi kárt egy évben kifizet a Honvédség után, mivel még saját munkatársainak is fizetést akar adni, plusz a biztosító tulajdonosa is szeretne egy kis profitot látni a tevékenység után.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Komoly bírságot kapott az egyik hazai bank
- Eddig közel 400 ezer ajánlóívet igényeltek a jelöltek és jelölőszervezetek
- Dél-Magyarországon is egyre gyakrabban bukkan fel egy emberre is veszélyes galandféreg
- Babos Tímeáék döntősök Rouenban
- Andrej Babis: az illegális migráció rákbetegség, az uniós paktum nem gyógyítja
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának